Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/10792
Title: Strategi Komunikasi Pemasaran dalam Mempromosikan Produk Oppo Cabang Kota Medan (Studi Deskriptif pada CV. Nagasakti Jalan Sekip - Medan Petisah)
Authors: HIdayat, Rahmat
metadata.dc.contributor.advisor: Rendra, Yan
Novri
Keywords: strategy;communication;marketing;product;strategi;komunikasi;pemasaran;produk
Issue Date: 2017
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;138530037
Abstract: The research is based on the importance of marketing communication strategy in promoting the product. The purpose of this research is to know the communication strategy used by OPPO in doing promotion.The type of research used in this study is a qualitative approach with descriptive study. The location of research conducted in CV Nagasakti Mandiri Elektronik Medan city, North Sumatera. Place of respondent determined by random by researcher to get the appropriate can support the success of the research selection of researcher informant using purposive sampling technique to determine research subject. The purposive sampling technique is used in selecting the researcher's informant because it uses certain considerations. So that researchers determine some criteria of informants. As for the source of information to obtain data from this research are: Head of OPPO Promoters, Employees OPPO, especially in the field of Promotion and Sales Promotion Oppo and also the community of OPPO users.The result of the research explains that OPPO Smartphone strategy in marketing its superior product is by utilizing and maximizing all potential promotional media, either promotional media which is done directly through professional OPPO Smartphone promoter, or through print media promotion, electronic, sponshorship, and promotional activities special OPPO Smartphone other than that OPPO Smartphone selling price is relatively cheaper and affordable compared to other android brands.
Description: Penelitian ini dilatarbelakangi oleh pentingnya strategi komunikasi pemasaran dalam mempromosikan produk. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi komunikasi yang digunakan oleh OPPO dalam melakukan promosi. Jenis penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan kualitatif dengan studi deskriptif. Adapun lokasi penelitian dilakukan di CV. Nagasakti Mandiri Elektronik, Jalan Sekip No. 92 C/D, Medan petisah, kota Medan, Sumatera Utara, dan tempat-tempat pengambilan informan yang ditentukan secara acak oleh peneliti guna mendapatkan data yang sesuai yang dapat menunjang keberhasilan peneliti. Pemilihan informan peneliti menggunakan teknik purposive Sampling untuk menentukan subjek penelitian. Teknik purposive Sampling digunakan dalam pemilihan informan peneliti karena menggunakan pertimbangan-pertimbangan tertentu. Sehingga peneliti menentukan beberapa kriteria informan. Adapun yang menjadi sumber informasi untuk memperoleh data dari penelitian ini adalah : Kepala Promotor OPPO, Karyawan OPPO , khususnya dibidang Promotor dan Sales Promotion Oppo dan juga masyarakat pengguna OPPO. Hasil penelitian menjelaskan bahwa strategi OPPO Smartphone dalam memasarkan produk unggulannya ialah dengan memanfaatkan dan memaksimalkan segala media promosi yang potensial, baik media promosi yang dilakukan secara langsung melalui promotor OPPO Smartphone yang profesional, maupun melalui media promosi secara cetak, elektronik, sponshorship, dan kegiatan promosi khusus OPPO Smartphone selain itu harga jual OPPO Smartphone relatif lebih murah dan terjangkau dibandingkan dengan merek android lainnya.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/10792
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
138530037 - Rahmat Hidayat - Fulltext.pdfFulltext1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.