Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/10826
Title: Pengaruh Persepsi Kualitas Produk dan Sikap Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Toko Difa Bakery dan Cake Shop Pangkalan Brandan
Authors: Wulandari, Tri
metadata.dc.contributor.advisor: Effendi, Ihsan
Pribadi, Teddi
Keywords: perception of product Quality;consumer attitude;purchasing decision;persepsi kualitas produk;sikap konsumen;keputusan pembelian
Issue Date: 2-Apr-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;158320134
Abstract: This study aims to determine the "Effect of Product Quality Perceptions and Consumer Attitudes on Consumer Purchase Decisions at Difa Bakery & Cake Shop Pangkalan Brandan". This type of research is associative, namely a study that is asking about the relationship between two variables. The population in this study were consumers at Difa Bakery & Cake Shop Pangkalan Brandan. 154 employees. And by using the Slovin formula technique, the number of samples in this study were 60 respondents taken from some consumers of the population. Based on the results of the t test it can be seen that t counts on the perception variable of product quality of 4,048 greater than t table of 1,295 with probability t that sig 0,000 is smaller than the significance limit of 0,1. Based on these values, the perception variable of product quality has a positive and significant effect on the purchasing decision variable. On the consumer attitude variable of 4,048 greater than t table of 1,295 with probability t that is sig 0,000 smaller than the significance limit of 0.1, then the variable consumer attitude partially has a positive and significant influence on the purchase decision variable. Based on the results of the F test, the calculated F value is 59.243> 4.00 with sig 0,000 <50.05, indicating that Ho is rejected and Ha is accepted, meaning that the perception of product quality and consumer attitudes simultaneously has a positive and significant effect on the purchasing decision variable. The value of R Square obtained is 0.664. To see the influence of independent variables on the dependent variable by calculating the coefficient of determination (KD) = R2 x 100%, so that KD = 66.4% is obtained. This figure shows that 66.4% of purchase decisions (dependent variables) can be explained by perceptions product quality and consumer attitudes. The remaining 52.6% is influenced by other factors not explained in this study.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui “Pengaruh Persepsi Kualitas Produk dan Sikap Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Toko Difa Bakery & Cake Shop Pangkalan Brandan”. Jenis penelitian ini adalah asosiatif yaitu suatu penelitian yang bersifat menanyakan hubungan antara dua variabel. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen pada Toko Difa Bakery & Cake Shop Pangkalan Brandan. sebanyak 154 karyawan. Dan dengan menggunakan teknik rumus slovin, maka jumlah sampel dalam penelitian ini sebanyak 60 responden diambil dari sebagian konsumen dari jumlah populasi. Berdasarkan hasil uji t dapat dilihat bahwa t hitung pada variabel persepsi kualitas produk sebesar 4.048 lebih besar dari t tabel sebesar 1.295 dengan probabilitas t yakni sig 0,000 lebih kecil dari batasan signifikansi sebesar 0,1. Berdasarkan nilai tersebut maka variabel persepsi kualitas produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian. Pada variabel sikap konsumen sebesar 4.048 lebih besar dari t tabel sebesar 1.295 dengan probabilitas t yakni sig 0,000 lebih kecil dari batasan signifikansi sebesar 0,1, maka variabel sikap konsumen secara parsial mempunyai pengaruh positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian. Berdasarkan hasil uji F maka diperoleh nilai Fhitung sebesar 59.243 > 4.00 dengan sig 0,000<0,05, menunjukan Ho ditolak dan Ha diterima, berarti persepsi kualitas produk dan sikap konsumen secara serempak berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian. Nilai R Square yang diperoleh sebesar 0,664. Untuk melihat besar pengaruh variabel bebas terhadap variabel terikat dengan cara menghitung koefisien determinasi (KD) = R2 x 100%, sehingga diperoleh KD = 66,4% Angka tersebut menunjukkan bahwa sebesar 66,4% keputusan pembelian (variabel terikat) dapat dijelaskan oleh persepsi kualitas produk dan sikap konsumen. Sisanya sebesar 52,6% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain yang tidak dijelaskan dalam penelitian ini.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/10826
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158320134 - Tri Wulandari - Fulltext.pdffulltext1.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.