Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/10975
Title: Evaluasi Perhitungan Bangunan atas Jembatan di Proyek Pembangunan Jembatan Sei Pare-Pare Kecil Indra Pura Jalan Lintas Sumatera
Authors: Karo Karo, Ogie Tri Nanda
metadata.dc.contributor.advisor: Hermanto, Edy
Nurmaidah
Keywords: penulangan;struktur atas jembatan;upper structure;repeatability
Issue Date: 2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;168110099
Abstract: Evaluation of this bridge uses reinforced concrete and Girder construction using type I with prestressed systems that refer to SNI 1725: 26 (loading regulations for bridges) and RSNI T-12-2004 (planning concrete structures for bridges). The aim is to observe, discover, and evaluate the calculation of the structure of the bridge that has been carried out in the project by calculating the structure of the bridge in accordance with SK SNI 03-2874- 2002, SNI T-12-2004, Loading for Bridges (SNI 1725: 2016). The planned bridge has a total span length of 30.6 meters. The problem taken is the evaluation of the upper structural elements. Evaluation of the structure of the bridge includes floor slabs, sidewalks, back posts, stamped plates, prestressed beam I, and diaphragm. The plan includes bending, shear, torque reinforcement. The analyzed load includes fixed load, traffic load, brake force load, pedestrian load, temperature, wind load, and earthquake load. From the evaluation results, a variety of dimensions and reinforcement results for each structural element which in the analysis meets the structural strength and safety requirements. For vehicle floor slabs used 270 mm thick plate, railing pole has a thickness of 250 mm, height of 1300 mm, the sidewalk has a thickness of 500 mm, the diaphragm has a width of 1160 mm, height 1250 mm, and 150 mm thick, and girder uses PCI girder Post- Tension.
Description: Evaluasi jembatan ini menggunakan kontruksi beton bertulang dan Girder menggunakan tipe I dengan sistem prategang yang mengacu pada SNI 1725:26 (peraturan pembebanan untuk jembatan) dan RSNI T-12-2004 (perencanaan struktur beton untuk jembatan). Tujuannya adalah untuk mengamati, menemukan, dan mengevaluasi perhitungan struktur atas jembatan yang sudah terlaksana di proyek dengan perhitungan Struktur atas jembatan sesuai SK SNI 03-2874-2002, SNI T-12-2004, Pembebanan Untuk Jembatan (SNI 1725:2016). Jembatan yang direncanakan memiliki panjang bentang total sepanjang 30,6 meter. Permasalahan yang diambil adalah evaluasi elemen-elemen struktur atas. Evaluasi struktur struktur jembatan tersebut meliputi slab lantai, Trotoar, Tiang sandaran, Plat injak, Balok Girder I Prategang, dan Diafragma. Perencanaanya meliputi tulangan lentur, geser, torsi. Beban yang dianalisis meliputi beban tetap, beban lalulintas, beban gaya rem, beban untuk pejalan kaki, beban pengaruh temperatur, beban angin, dan beban akibat gempa. Dari hasil evaluasi, dihasilkan berbagai variasi dimensi dan penulangan untuk masing-masing elemen struktur yang dalam analisis telah memenuhi syarat kekuatan dan keamanan struktur. Untuk pelat lantai kendaraan digunakan pelat dengan tebal 270 mm, Tiang railing memiliki tebal 250 mm, tinggi 1300 mm, Trotoar memiliki tebal 500 mm, diafragma memiliki lebar 1160 mm, tinggi 1250 mm, dan tebal 150 mm, dan girder menggunakan PCI girder Post-Tension.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/10975
Appears in Collections:SP - Civil Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168110099 - Ogie Tri Nanda Karo Karo - Fulltext.pdfFulltext1.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.