Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/10981
Title: Pengaruh Kepuasan dan Fasilitas Terhadap Loyalitas Konsumen pada Hotel Grand Inna Medan
Authors: Pelipe, Polin
metadata.dc.contributor.advisor: Effendi, Ihsan
Tarigan, Eka Dewi Setia
Keywords: kepuasan;fasilitas;loyalitas konsumen;satisfaction;facilities;consumer loyalty
Issue Date: 12-Apr-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;128320109
Abstract: This study aims to determine "The effect of satisfaction and facilities on consumer loyalty at the Grand Inna Medan Hotel". This type of research is associative namely a research that asks the relationship between two variables. The population in this study were all consumers at the Grand Inna Hotel Medan as many as 300 consumers. And by using the Slovin formula technique, the number of samples in this study as many as 75 respondents were taken from a portion of the population. Based on the results of the t test it can be seen that t count on the variable service quality satisfaction of 5.284 is greater than t table of 1.665 with a probability of t that is sig 0,000 smaller than the significance limit of 0.05. Based on these values, the satisfaction variable has a positive and significant effect on consumer loyalty variables. In the facility variable of 6.797 greater than t table of 1.665 with probability t that is sig 0,000 smaller than the significance limit of 0.05, then the facility variable partially has a positive and significant influence on consumer loyalty variables Based on the F test results, the F count value is 97,149 > 3.12 with sig 0,000 < a 0,05, indicating that Ho is rejected and Ha is accepted, meaning satisfaction and facilities simultaneously have a positive and significant effect on the variable of consumer loyalty. The R Square value obtained is 0.722. To see the influence of the independent variable on the dependent variable by calculating the coefficient of determination (KD) = R2 x 100%, so that KD is obtained = 72.2%. This figure shows that 72.2% of consumer loyalty (dependent variables) can be explained by satisfaction and facilities. The remaining 28.8% is influenced by other factors not explained in this study.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui “Pengaruh kepuasan dan Fasilitas Terhadap loyalitas konsumen Pada Hotel Grand Inna Medan”. Jenis penelitian ini adalah asosiatif yaitu suatu penelitian yang bersifat menanyakan hubungan antara dua variabel. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh konsumen pada Hotel Grand Inna Medan sebanyak 300 konsumen. Dan dengan menggunakan teknik rumus slovin, maka jumlah sampel dalam penelitian ini sebanyak 75 responden diambil dari sebagian populasi. Berdasarkan hasil uji t dapat dilihat bahwa t hitung pada variabel kualitas pelayanan kepuasan sebesar 5.284 lebih besar dari t tabel sebesar 1.665 dengan probabilitas t yakni sig 0,000 lebih kecil dari batasan signifikansi sebesar 0,05. Berdasarkan nilai tersebut maka variabel kepuasan berpengaruh positif dan signifikan terhadap variabel loyalitas konsumen. Pada variabel fasilitas sebesar 6.797 lebih besar dari t tabel sebesar 1.665 dengan probabilitas t yakni sig 0,000 lebih kecil dari batasan signifikansi sebesar 0,05, maka variabel fasilitas secara parsial mempunyai pengaruh positif dan signifikan terhadap variabel loyalitaskonsumen Berdasarkan hasil uji F maka diperoleh nilai Fhitung sebesar 97.149 > 3.12 dengan sig 0,000 < a 0,05, menunjukan Ho ditolak dan Ha diterima, berarti kepuasan dan fasilitas secara serempak berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap variabel loyalitas konsumen .Nilai R Square yang diperoleh sebesar 0,722. Untuk melihat besar pengaruh variabel bebas terhadap variabel terikat dengan cara menghitung koefisien determinasi (KD) = R2 x 100 %, sehingga diperoleh KD = 72,2%. Angka tersebut menunjukkan bahwa sebesar 72,2 % loyalitas konsumen (variabel terikat) dapat dijelaskan oleh kepuasan dan fasilitas. Sisanya sebesar 28,8% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain yang tidak dijelaskan dalam penelitian ini.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/10981
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128320109 - Polin Pelipe - Fulltext.pdfFulltext2.22 MBAdobe PDFView/Open
128320109 - Polin Pelipe - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.11 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.