Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11100
Title: Strategi Komunikasi Pemasaran Pengusaha Bisnis Pengolahan Pisang Crunchy Banugget Medan pada Media Sosial Instagram
Authors: Saragi, Septiani Octavia
metadata.dc.contributor.advisor: Hendra, Yan
Juliana, Effiati
Keywords: implementation;marketing communication strategy;instagram social media;penerapan;strategi komunikasi pemasaran;media sosial;instagram
Issue Date: 29-Sep-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;148530087
Abstract: This study aims to find out how the marketing communication strategy used by the businessman processing the Banana Crunchy Banugget Medan by using Instagram social media as a medium in its marketing. Data and information obtained by using interview techniques to informants both primary informants and secondary informants. The interview technique used in this study is expected to be able to answer how marketing communication strategies are used in Instagram social media. The conclusions from the results of this study are the strategies used by Crunchy Banugget Medan by using features found in social media Instagram and using celebrity services in introducing their products, inviting consumers, influencing and convincing consumers, reminding them, and getting feedback or responses from consumers which uses social media instagram and is associated with the macro communication model proposed by Philip Kotler and Kevin Lane Keller. The implementation of the strategy carried out by Crunchy Banugget Medan using Instagram social media was very encouraging because sales were increasing and made Medan's Crunchy Banugget easier to market its products to the wider community compared to before using this marketing communication strategy using Instagram social media.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana strategi komunikasi pemasaran yang digunakan pengusaha bisnis pengolahan pisang Crunchy Banugget Medan dengan menggunakan media sosial Instagram sebagai media dalam pemasaran nya. Teknik pengumpulan data yang didapatkan dengan menggunakan teknik wawancara kepada informan baik itu informan primer maupun informan sekunder, observasi dan dokumentasi. Teknikpengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini diharapkan dapat menjawab bagaimana strategi komunikasi pemasaran yang digunakan dalam media sosial instagram. Kesimpulan dari hasil penelitian ini adalah strategi yang digunakan Crunchy Banugget Medan dengan menggunakan fitur-fitur yang terdapat dalam media sosial instagram serta menggunakan jasa selebgram dalam memperkenalkan produknya, mengajak konsumen, mempengaruhi dan meyakinkan konsumen, mengingatkan kembali, dan mendapatkan umpan balik ataupun tanggapan dari konsumen yang menggunakan media sosial instagram dan dikaitkan dengan komunikasi model makro yang dikemukakan oleh Philip Kotler and Kevin Lane Keller. Penerapan strategi yang dilakukan oleh Crunchy Banugget Medan dengan menggunakan media sosial Instagram sangat menguntugkan karena penjualan yang semakin meningkat dan membuat Crunchy Banugget Medan semakin mudah dalam memasarkan produknya kepada masyarakat luas jika dibandingkan dengan sebelum menggunakan strategi komunikasi pemasaran dengan menggunakan media sosial instagram ini.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11100
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148530087 - Septiani Octavia Saragi - Fulltext.pdffulltext3.77 MBAdobe PDFView/Open
148530087 - Septiani Octavia Saragi - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
chapter IV2.21 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.