Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11138
Title: | Hubungan antara Disiplin Kerja dengan Produktivitas Kerja pada Guru Yayasan Tetap di MTS YP Al-Azhar Medan SUnggal |
Authors: | Pratiwi, Erly Agustin |
metadata.dc.contributor.advisor: | Munir, Abdul Nafeesa |
Keywords: | disiplin kerja;produktivitas kerja;discipline of work;productivity |
Issue Date: | 19-Sep-2019 |
Publisher: | Universitas Medan Area |
Series/Report no.: | NPM;158600080 |
Abstract: | This research aims to look at the relationship between discipline in work and productivity in working of permanent teachers at MTs YP Al-Azhar Medan Sunggal. The sample from this study were 32 permanent teachers who were at MT S YP Al-Azhar Medan Sunggal. In line with the discussion on the theoretical basis, the hypothesis proposed in this study is that there is a relationship between work discipline and work productivity at foundation teachers at the MTs YP Al-Azhar Medan Sunggal. With the assumption that the higher the work discipline, the higher the work productivity of the permanent teacher and the lower the discipline in work, the lower the work productivity for the permanent teacher remains at the YP Al-Azhar Medan Sunggal MTs. This research uses a work discipline scale consisting of 6 aspects, namely attendance, work time, compliance with orders, compliance with rules, work productivity, and uniform usage. The work productivity scale consists of 4 aspects, namely work effectiveness, work efficiency, work morale and work discipline. Data collection uses a Likert scale. There is a positive relationship between discipline in work and work productivity. This result is proven by the correlation coefficient r xy = 0.704; p < 0,000. This means that the higher the work discipline, the higher productivity in working and conversely the lower the work discipline, the lower the level of work productivity. Thus the hypothesis that has been proposed in this study is declared acceptable. |
Description: | Penelitian ini bertujuan untuk melihat hubungan antara disiplin kerja dengan produktivitas kerja pada guru yayasan tetap di MTs YP Al-Azhar Medan Sunggal. Sampel dari penelitian ini adalah 32 orang guru yayasan tetap yang ada di MTs YP Al-Azhar Medan Sunggal. Sejalan dengan pembahasan yang ada dalam landasan teori, maka hipotesis yang diajukan dalam penelitian ini yaitu ada hubungan antara disiplin kerja dengan produktivitas kerja pada guru yayasan tetap di MTs YP Al-Azhar Medan Sunggal. Dengan asumsi semakin tinggi disiplin kerja maka semakin tinggi pula produktivitas kerja pada guru yayasan tetap dan semakin rendah disiplin kerja maka semakin rendah produktivitas kerja pada guru yayasan tetap di MTs YP Al-Azhar Medan Sunggal. Penelitian ini menggunakan skala disiplin kerja yang terdiri dari 6 aspek yaitu kehadiran, waktu kerja, kepatuhan terhadap perintah, kepatuhan terhadap aturan, produktivitas kerja, dan pemakaian seragam. Skala produktivitas kerja yang terdiri dari 4 aspek yaitu efektivitas kerja, efesiensi kerja, semangat kerja dan disiplin kerja. Pengumpulan data menggunakan skala Likert. Terdapat hubungan positif antara disiplin kerja dengan produktivitas kerja. Hasil ini dibuktikan dengan koefisien korelasi r xy = 0,704; p < 0,000. Ini berarti bahwa semakin tinggi disiplin kerja, maka semakin tinggi produktivitas kerja dan sebaliknya semakin rendah disiplin kerja maka semakin rendah tingkat produktivitas kerja. Dengan demikian maka hipotesis yang telah diajukan dalam penelitian ini, dinyatakan diterima. |
URI: | http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11138 |
Appears in Collections: | SP - Psychology |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
158600080 - Erly Agustin Pratiwi - Fulltext.pdf | Fulltext | 2.37 MB | Adobe PDF | View/Open |
158600080 - Erly Agustin Pratiwi - Chapter IV.pdf Restricted Access | Chapter IV | 619.01 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.