Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11302
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorChandra, Andy-
dc.contributor.advisorDalimunthe, Hairul Anwar-
dc.contributor.authorSusilawati-
dc.date.accessioned2019-12-05T04:58:35Z-
dc.date.available2019-12-05T04:58:35Z-
dc.date.issued2019-01-27-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11302-
dc.descriptionPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar kontribusi faktorfaktor dari peran orangtua pada akhlak dalam mendidik anak usia dini. Adapun faktor-faktor yang mempengaruhi peran orangtua pada akhlak dalam mendidik anak usia dini yang diteliti yaitu faktor konsistensi dalam mendidik anak, faktor sikap orangtua di lingkungan keluarga, faktor penghayatan dan pengalaman agama yang dianut orangtua, dan faktor konsistensi orangtua dalam menerapkan norma agama. Popolasi pada penelitian ini berjumlah 150 orangtua murid, dengan menggunakan teknik pengambilan sampel purposive sampling didapatkan jumlah sampel penelitian sebanyak 60 orangtua murid. Penelitian dilakukan pada 2 instansi yaitu RA Zuriah Islamic Full Day School Medan dan Tk Nurul Ilmi Medan. Alat ukur yang digunakan adalah skalah peran orang pada akhlak dalam mendidik anak usia dini yang terdiri dari 98 aitem (α = 0.842). Dari analisis faktor didapatkan kontribusi faktor konsistensi dalam mendidik anak sebesar 0.707, faktor sikap orangtua di lingkungan keluarga sebesar 0.678, faktor penghayatan dan pengalaman agama yang dianut orangtua 0.823, dan faktor konsistensi orangtua dalam menerapkan norma agama sebesar 0.702, ini menunjukkan bahwa faktor yang paling dominan adalah faktor penghayatan dan pengalaman agama yang dianut orangtua.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine how big the contribution of factors from the role of parents in morals in educating young children. The factors that influence the role of parents in morals in educating young children who studied the consistency factor in educating children, parenting attitudes in the family environment, appreciation factors and experience of religion adopted by parents, and the consistency of parents in ap plying religious norms. Popolation in this study amounted to 150 parents of students, by using sampling technique purposive sampling obtained the number of research samples as many as 60 parents of students. The research was conducted on 2 institutions namely RA Zuriah Islamic Full Day School Medan and TkNurulIlmi Medan. The measuring tool used is the scale of the role of people in morals in educating young children consisting of 98 aitem (α = 0.842). From factor analysis, the contribution factor of consistency in educating children is 0.707, parental attitude factor in family environment is 0.678, appreciation factor and religious experience of parent 0.823, and parent consistency factor in applying religious norms is 0.702, it shows that the most dominant factor is factors of appreciation and religious experience adopted by parents.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;138600191-
dc.subjectmoralsen_US
dc.subjectearly childhooden_US
dc.subjectrole of parentsen_US
dc.subjectakhlaken_US
dc.subjectanak usia dinien_US
dc.subjectperan orangtuaen_US
dc.titleStudy Identifikasi Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Peran Orang Tua pada Akhlak dalam Mendidik Anak Usia Dinien_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
138600191 - Susilawati - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III, Bibliography5.78 MBAdobe PDFView/Open
138600191 - Susilawati - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV377.6 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.