Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11335
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Muazzul | - |
dc.contributor.advisor | Mubarak, Ridho | - |
dc.contributor.author | Pakpahan, Doli Risputra | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-09T02:22:38Z | - |
dc.date.available | 2019-12-09T02:22:38Z | - |
dc.date.issued | 2019-10-07 | - |
dc.identifier.uri | https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11335 | - |
dc.description | Anak merupakan salah satu aset pembagunan nasional, patut dipertimbangkan dan diperhitungkan dari segi kualitas dan masa depannya. Tanpa kualitas yang handal dan masa depan yang jelas bagi anak, pembangunan nasional akan sulit dilaksanakan dan nasib bangsa akan sulit pula dibayangkan. Sehubungan dengan konteks ini, anak sebagai aset pembangunan nasional sudah selayaknya mendapatkan perhatian khusus dari Pemerintah dalam rangka pemenuhan pendidikan untuk mewujudkan sumber daya manusia yang berkualitas dan berkarakter. Dalam melaksanakan sistem pemasyarakatan didasarkan atas asas Pengayoman, Persamaan perlakuan dan pelayanan, Pendidikan, Pembimbingan, Penghormatan harkat dan martabat manusia, Kehilangan kemerdekaan merupakan satu-satunya penderitaan dan Terjaminnya hak untuk tetap berhubungan dengan keluarga dan orang-orang tertentu dimana hal tersebut diatur dalam undangundang nomor 12 tahun 1995 tentang pemasyarakatan yang mengatur pula hak-hak narapidana. Dalam pelaksanaan pemenuhan hak atas pendidikan terhadap narapidana anak dalam proses pembinaan dilembaga pembinaan khusus anak kelas I Medan sudah dilaksanakan semaksimal mungkin oleh lembaga pembinaan khusus anak kelas I Medan namun hal itu masih jauh dari yang diharapkan. Pelaksanaan pendidikan terhadap narapidana anak di lembaga pembinaan kelas I Medan terdapat hambatan-hambatan yang ditemui namun juga terdapat juga halhal yang mendorong pelaksanaan pendidikan tersebut. Didalam pelaksanaan pendidikan Kejar paket, pihak lembaga pembinaan khusus anak bekerja sama dengan PKBM Puspa. Pelaksanaan Pendidikan dalam proses pembinaan dilakukan sesuai dengan jadwal yang telah ditetapkan oleh pihak lembaga pembinaan khusus anak kelas I Medan, maka proses pendidikan di lembaga Pembinaan Khusus Anak kelas I Medan tidak dapat berjalan secara efektif. Pihak Lembaga Pembinaan Khusus Anak Kelas I Medan sangat mengharapkan bantuan aktif dari mitra kerja dalam upaya memaksimalkan apa yang menjadi hak dari narapidana anak tersebut. | en_US |
dc.description.abstract | Children are one of the national development assets, approved and calculated from quality and future. Without reliable quality and a clear future for children, national development will be difficult to implement and the fate of the nation will be difficult to imagine. In connection with this context, children as assets of national development have received special attention from the Government in the framework of education to realize quality human resources and character. In implementing the correctional system provided by Pengayoman, Equality of assistance and services, Education, Guidance, Respect, dignity and human dignity, Loss of independence is the only assistance and the right to stay connected with family and certain people is guaranteed. at the request of the invitation invited number 12 of 1995 concerning prison issued by the rights of prisoners. In carrying out the fulfillment of the right to education for child inmates in the process of fostering in a special training institution for class I children in Medan, it has been carried out as much as possible by a special training institution for class I Medan, but it is far from expected. Carrying out education on child inmates at the Medan Class I coaching institution related to the challenges encountered is also the thing that drives the implementation of education. In The implemention of the pursuit education package, the Special Child Development Institue cooprates with PKBM according to a schedule that has a been set by special child Development Institue. Howver, due to the lack of avaible teaching staff in the Medan Class I Special Guaidance Institution , the educational process within the Medan Class I Special Guaidance Instituion cannot run effectively. Parties Child Development Instituion Special Class I Medan themselves expect active assistance from partners in an effort to maximize what is the right of the child prisoners. | en_US |
dc.language.iso | id | en_US |
dc.publisher | Universitas Medan Area | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NPM;158400044 | - |
dc.subject | hak asasi manusia | en_US |
dc.subject | pembinaan anak | en_US |
dc.subject | human rights | en_US |
dc.subject | child development | en_US |
dc.title | Pemenuhan Hak Asasi Manusia Dalam Proses Pembinaan Terhadap Narapidana Anak Di Lembaga Pembinaan Khusus Anak(Studi Kasus Lembaga Pembinaan Khusus Anak Kelas 1 Medan) | en_US |
dc.title.alternative | Fulfillment of Human Rights in the Process of Guiding the Child Prisoners at the Child-Special Guidance Institution (Case Study of the Special Class I Training Institute for Medan) | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | SP - Criminal Law |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
158400044 - Doli Risputra Pakpahan - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Chapter I,II,III, Bibliography | 2.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
158400044 - Doli Risputra Pakpahan - Chapter IV.pdf Restricted Access | Chapter IV | 1.09 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.