Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11356
Title: Hubungan Antara Konformitas Dengan Perilaku Konsumtif Produk Make Up Pada Siswi Sma Negeri 2 Medan
Authors: Nurizka, Maydiana Astrie
metadata.dc.contributor.advisor: Syafrizaldi
Novita, Eryanti
Keywords: konformitas;perilaku konsumtif;conformity;consumtive behaviour
Issue Date: 19-Sep-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;158600187
Abstract:  This study aims to look at the relationship between conformity and consumptive behavior in female student of Medan High School. The sample in this study amounted 67 students who were in Medan 2 Public High School. Data collection method using total sampling technique. The data were collected using to psychilogical scales is conformity scale ( 26 valid items, a = 0,812) and Consumtive Behaviour scale ( 29 valid items, a = 0,831). The result of this study show the correlation coeffisient of rxy 0,413 with p = 0,010 < 0,05. The rsult show that the hypothesis proposed by the researcher that there is an positive relationship between conformity with consumtive behaviour is acceptable. Positive corellation coefficient indicates that the direction of the relationship between two variables is positives, meaning that the higher the conformity, the higher the consumtive behaviour. Conformity gives effective contribution of 17,1% at consumtive behaviour and equal to 82,9 % influenced by other factor that not examined in this research.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk melihat hubungan konformitas dengan perilaku konsumtif pada siswi SMA Negeri 2 Medan. Sampel dalam penelitian ini berjumlah 67 siswi yang berada di SMA Negeri 2 Medan. Metode pengumpulan data dengan menggunakan teknik total sampling. Konformitas siswi diukur dengan menggunakan skala Konformitas yang diukur dari 26 item yang valid (a = 0,812), sedangkan Perilaku Konsumtif diukur dengan menggunakan skala Perilaku Konsumtif yang diukur dari 29 item yang valid (a = 0,831). Hasil penelitian ini menunjukkan koefisien korelasi rxy 0,413 dengan p = 0,010 < 0,05. Hasil tersebut menunjukkan bahwa hipotesis yang diajukan peneliti yaitu terdapat hubungan positif antara Konformitas dengan Perilaku Konsumtif dapat diterima. Nilai koefisien korelasi positif menunjukkan bahwa arah hubungan kedua variabel adalah positif, artinya semakin tinggi Konformitas maka semakin tinggi Perilaku Konsumtif. Konformitas memberikan sumbangan efektif sebesar 17,1 % pada Perilaku Konsumtif dan sebesar 82,9 % dipengaruhi oleh faktor lain yang tidak diteliti dalam penelitian ini.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11356
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158600187 - Maydiana Astrie Nurizka - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III, Bibliography3.05 MBAdobe PDFView/Open
158600187 - Maydiana Astrie Nurizka - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.25 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.