Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11380
Title: Hubungan Antara Frustasi Dengan Perilaku Agresif Pada Siswa Kelas xi Smk Swasta Wirajaya Tanjung Morawa
Other Titles: Correlation Between Frustation And Aggressive behavior In Class XI Students In Vocational School,Wirajaya Tanjung Morawa
Authors: Mirandha, Debie
metadata.dc.contributor.advisor: Istiana
Alfita, Laili
Keywords: frustasi;perilaku agresif;frustration;aggressive behavior
Issue Date: 30-Sep-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;158600244
Abstract: This study aims to determine the correlation between frustration and aggressive behavior. Aggressive behavior is behavior that aims to injure or hurt others both physically and psychologically and can be done because of emotional anger or because there are other objectives with an intentional element. This research is a quantitative correlational study with the sample in this study were 68 students from a population of 89 students. Sampling was done by purposive sampling technique. This study uses Product Moment analysis techniques and Data collection was performed using a Likert scale model for frustration and aggressive behavior. The hypothesis in this study is the positive correlation between frustration and aggressive behavior, assuming the higher the frustration, the higher the aggressive behavior in students. Based on the results of data analysis conducted, through the calculation of the product moment correlation analysis r values obtained coefficient rxy = 8, 499 and the determinant coefficient (r2) = 0, 249 with P = 0, 05. This shows that the phustasi associated with aggressive behavior in students with a contribution of 23.4%. Furthermore, judging from the results of the calculation of the mean empirical frustration is high, with an empirical mean of 130, 53 and a hypothetical mean of 117, 5 and a standard deviation of 9, 560. Aggressive behavior in this study is high, with an empirical mean of 74.97 and hypothetical mean of 67, 5 and standard deviation of 5, 550. From the results of this study, the hypothesis is accepted.
Description:  Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara frustasi dengan perilaku agresif. Perilaku agresif adalah adalah perilaku yang bertujuan untuk melukai atau menyakiti orang lain baik fisik maupun psikis dan dapat dilakukan karena emosi marah ataupun karena ada tujuan lain dengan unsur kesengajaan. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif korelasional dengan sampel dalam penelitian ini adalah 68 siswa dari populasi sebanyak 89 siswa. Pengambilan sampel dilakukan dengan teknik Purposive Sampling. Penelitian ini menggunakan teknik analisis Product Moment dan pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan skala likert pada frustasi dan perilaku agresif. Hipotesis dalam penelitian ini adalah adanya hubungan positif antara frustasi dengan perilaku agresif, dengan asumsi semakin tinggi frustasi, maka semakin tinggi perilaku agresif pada siswa. Berdasarkan hasil analisis data yang dilakukan, melalui perhitungan analisis korelasi r product moment diperoleh nilai koefisien rxy = 8, 499 dan koefisien determinan (r2) = 0, 249 dengan P = 0, 05. Hal ini menunjukkan bahwa fustasi berhubungan dengan perilaku agresif pada siswa dengan kontribusi sebesar 23,4%. Selanjutnya, dilihat dari hasil perhitungan mean empirik frustasi tergolong tinggi, dengan mean empirik sebesar 130, 53 dan mean hipotetik sebesar 117, 5 dan standart deviasi sebesar 9, 560. perilaku agresif dalam penelitian ini tergolong tinggi, dengan mean empirik sebesar 74,97 dan mean hipotetik sebesar 67, 5 serta standart deviasi sebesar 5, 550. Dari hasil penelitian ini maka hipotesis diterima.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11380
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158600244 - Debie Mirandha - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III, Bibliography5.73 MBAdobe PDFView/Open
158600244 - Debie Mirandha - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
1.14 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.