Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11467
Title: Pengaruh Atribut Produk dan Kualitas Jasa Terhadap Kepuasaan Pelanggan Grab Bike pada Mahasiswa Fisip USU
Authors: Kurniawan, Dicky
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, Adelina
Tarigan, Eka Dewi Setia
Keywords: product attributes;service quality;customer satisfaction;atribut produk;kualitas jasa;kepuasan pelanggan
Issue Date: 27-Aug-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;148320242
Abstract: This study aims to find out: 1). Effect of product attributes on customer satisfaction online grab bike transportation for USU FISIP students. 2). Effect of service quality on customer satisfaction online grab bike transportation for USU fisip students. 3). Effect of product attributes and service quality on customer satisfaction of online grab bike transportation for USU fisip students. this type of research is associative research. The population is the number of employees, the sampling technique used is random sampling. Samples taken as many as 80 customers of online bike transportation for USU fisip students. The data analysis technique in this study is a multiple linear regression analysis technique. Research data comes from primary data and data collection processes using interviews and questionnaires. From the results of the study obtained product attributes have a positive and insignificant effect on customer satisfaction, where positive is indicated by a value of 0.247 and not significant is indicated by 0.016> 0.05. service quality has a positive and significant effect on customer satisfaction, where positive is indicated by a value of 0.385 and is significantly indicated by 0.000 <0.05. Product attributes and service quality have a significant positive effect on customer satisfaction, where positive is indicated by a significant value of 20.302 indicated by 0.000 <0.05.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui : 1). Pengaruh atribut produk terhadap kepuasan pelanggan transportasi online grab bike pada mahasiswa fisip USU. 2). Pengaruh kualitas jasa terhadap kepuasan pelanggan transportasi online grab bike pada mahasiswa fisip USU. 3). Pengaruh atribut produk dan kualitas jasa terhadap kepuasan pelanggan transportasi online grab bike pada mahasiswa fisip USU. jenis penelitian ini adalah penelitian asosiatif. Populasi adalah pelanggan yang berjumlah orang pegawai, teknik sampling yang digunakan memakai random sampling. Sampel yang diambil sebanyak 80 orang pelanggan trnsportasi online gra bike pada mahasiswa fisip USU. Teknik analisis data pada penelitian ini adalah teknik analisis regresi linier berganda. Data penelitian bersumber dari data primer dan proses pengumpulan data menggunakan wawancara dan kuesioner. Dari hasil penelitian diperoleh atribut produk berpengaruh positif dan tidak signifikan terhadap kepuasan pelanggan, dimana positif ditunjukkan dengan nilai 0.247 dan tidak signifikan ditunjukkan dengan 0.016 > 0.05. kualitas jasa berpengaruh positif dan signifikan terhadap kepuasan pelanggan, dimana positif ditunjukkan dengan nilai 0.385 dan signifikan ditunjukkan dengan 0.000 < 0.05. atribut produk dan kualitas jasa berpengaruh positif signifikan terhadap kepuasan pelanggan, dimana positif ditunjukkan dengan nilai 20.302 signifikan ditunjukkan dengan 0.000 < 0.05.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11467
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148320242 - Dicky Kurniawan - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Biblioghraphy1.52 MBAdobe PDFView/Open
148320242 - Dicky Kurniawan - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.18 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.