Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11506
Title: Pengaruh Kualitas Produk dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Indihome pada STO (Sentral Telepon Otomatis) PT. Telkom Akses Medan
Authors: Sibuea, Adelina Jojorita
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, Adelina
Tarigan, Eka Dewi Setia
Keywords: product quality;promotion;purchasing decisions
Issue Date: Feb-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;168320269
Abstract: The purpose of this study was to determine whether product quality and promotion have a positive effect on purchasing decisions of Indihome products and see the extent to which product quality roles and promotions can influence consumer purchasing decisions. The benefits of this research are to increase the insight and knowledge of the author, especially regarding the influence of product quality and promotion of purchasing decisions for indihome products at STO (Automatic Telephone Central) of PT. Telkom Akses Medan, as an input material that can be used as a suggestion in providing useful information for PT. Telkom Akses Medan regarding the influence of product quality and promotion of consumer purchasing decisions, as well as reference material that can be an advanced research material or as a comparison for future researchers. The sample in this study are consumers who shop Indihome products at STO (Automatic Telephone Central) PT. Telkom Akses Medan. While data collection techniques use primary data in the form of observations / observations, and provide a list of questions / questionnaires. The analysis technique used is multiple linear regression analysis using SPSS 19.00 for windows software program .. Based on the results of data processing using SPSS 19.00 for Windows software program, that product quality and promotion have a positive effect on the purchase decision of Indihome products on STO (Automatic Telephone Central) PT. Telkom Akses Medan both partially and simultaneously. Product quality has a significant effect on purchasing decisions with a value of t count equal to 4,876. It is known for the value of t table (df = 58, α = 0.05) of 1.672. These results indicate that the value of t count> t table, meaning that product quality has a significant effect on purchasing decisions. While the promotion variable is obtained by the value of 3.925. This result also shows that the value of t count> t table value, meaning that the promotion variable also has a significant effect on the purchase decision of Indihome products on STO (Automatic Telephone Central) PT. Telkom Akses Medan. In addition, product quality and promotion also affect the purchase decision of Indihome products at STO (Automatic Telephone Central) PT. Telkom Akses Medan simultaneously with a significant F value of 0,000 or lower than 0.05.
Description: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah kualitas produk dan promosi berpengaruh positif terhadap keputusan pembelian produk indihome dan melihat sejauh mana peranan kualitas produk dan promosi dapat mempengaruhi keputusan pembelian konsumen. Manfaat penelitian ini adalah untuk menambah wawasan dan pengetahuan penulis khususnya mengenai pengaruh kualitas produk dan promosi terhadap keputusan pembelian produk indihome pada STO (Sentral Telepon Otomatis) PT. Telkom Akses Medan, sebagai bahan masukkan yang dapat dijadikan saran dalam memberikan informasi yang berguna bagi PT. Telkom Akses Medan mengenai pengaruh kualitas produk dan promosi terhadap keputusan pembelian konsumen, serta sebagai bahan referensi yang dapat menjadi bahan penelitian lanjutan atau sebagai bahan perbandingan bagi peneliti-peneliti selanjutnya. Sampel dalam penelitian ini adalah konsumen yang berbelanja produk indihome pada STO (Sentral Telepon Otomatis) PT. Telkom Akses Medan. Sedangkan teknik pengumpulan data menggunakan data primer berupa pengamatan/observasi, dan memberikan daftar pertanyaan/angket. Teknik analisis yang dipergunakan adalah analisa regresi linear berganda dengan memakai program software SPSS 19.00 for windows.. Berdasarkan hasil pengolahan data dengan menggunakan program software SPSS 19.00 for windows, bahwa kualitas produk dan promosi berpengaruh positif terhadap keputusan pembelian produk indihome pada STO (Sentral Telepon Otomatis) PT. Telkom Akses Medan baik secara parsial maupun secara simultan. Kualitas produk berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian dengan nilai t hitung sebesar sebesar 4,876. Diketahui untuk nilai t tabel (df = 58, α = 0,05) sebesar 1,672. Hasil ini menunjukkan bahwa nilai t hitung > t tabel, artinya kualitas produk berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian. Sedangkan variabel promosi diperoleh nilai 3,925. hasil ini juga menunjukkan bahwa nilai t hitung > nilai t tabel, artinya variabel promosi juga berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian produk indihome pada STO (Sentral Telepon Otomatis) PT. Telkom Akses Medan. Selain itu, kualitas produk dan promosi juga berpengaruh terhadap keputusan pembelian produk indihome pada STO (Sentral Telepon Otomatis) PT. Telkom Akses Medan secara simultan dengan nilai F signifikan sebesar 0,000 atau lebih rendah dari 0,05.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11506
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168320269 - Adelina Jojorita Sibuea - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Biblioghraphy2.1 MBAdobe PDFView/Open
168320269 - Adelina Jojorita Sibuea - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.17 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.