Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11522
Title: Hubungan Kualitas Pelayanan dengan Kepuasan Konsumen di Kafe Limitless Medan
Authors: Mtd, Ari Permana
metadata.dc.contributor.advisor: Hasanuddin
Syafrizaldi
Keywords: kualitas pelayanan;kepuasan konsumen;service quality;consumer satisfaction
Issue Date: 10-Jan-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;148600156
Abstract: This study aims to determine the Relationship between Service Quality and Consumer Satisfaction in Cafe Limitless Medan. Consumer satisfaction includes the difference between expectations and perceived performance or results. The meeting between these two interests will determine how much the level of customer satisfaction with a product. Trust in attitudes towards brands, service quality, and many other beliefs that motivate companies to develop their products. High and low of consumer satisfaction can be seen from the consumer satisfaction scale compiled by researchers based on aspects of consumer satisfaction, namely Expectation, Performance, Comparism, Confirmation / Disconfirmation, and Discrepancy. The hypothesis proposed in this study is that there is a significant positive relationship between Service Quality and Consumer Satisfaction. Research subjects taken as many as 50 people. The sampling technique is incidental sampling. Measuring instruments used are the Service Quality scale and the Consumer Satisfaction scale using a Likert scale. This research data processing using Pearson product moment correlation techniques. The results showed a correlation of 0.690 with p < 0,000, this means there was a significant positive correlation between Service Quality and Consumer Satisfaction in Medan Limitless Cafes. This means that the higher the quality of service, the higher the customer satisfaction, conversely the lower the quality of service, the lower the customer satisfaction. The coefficient of determination of the correlation is R2 = 0.476 meaning that Service Quality contributes effectively to Confidence (47.6 %) while the rest (52.4 %) is determined by other factors that influence in this study that are not visible including Product Quality , Emotional, Price, Cost.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Hubungan Kualitas Pelayanan dengan Kepuasan Konsumen di Kafe Limitless Medan. Kepuasan Konsumen adalah mencakup perbedaan antara harapan dan kinerja atau hasil yang dirasakan. Pertemuan antara kedua kepentingan ini akan menentukan seberapa besar tingkat kepuasan konsumen pada suatu produk. Kepercayaan akan sikap terhadap merek, kualitas layanan, dan masih banyak lagi kepercayaan yang lain yang menjadi motivasi dari perusahaan untuk mengembangkan produknya. Tinggi rendahnya kepuasan konsumen dapat dilihat dari skala kepuasan konsumen yang disusun peneliti berdasarkan aspek-aspek kepuasan konsumen yaitu Expectation (Harapan), Performance (Kinerja), Comparisme (Perbandingan), Confirmation/ disconfirmation (Penegasan), dan Discrepancy (Ketidaksesuaian). Hipotesis yang diajukan dalam penelitian ini adalah ada hubungan positif yang signifikan antara Kualitas Pelayanan dengan Kepuasan Konsumen. Subjek penelitian yang diambil sebanyak 50 orang. Teknik pengambilan sampel adalah Incidental sampling. Alat ukur yang digunakan adalah skala Kualitas Pelayanan dan skala Kepuasan Konsumen dengan menggunakan bentuk skala Likert. Pengolahan data penelitian ini dengan menggunakan teknik korelasi product moment dari pearson. Hasil penelitian menunjukan adanya korelasi sebesar 0,690 dengan p < 0,000, hal ini berarti ada korelasi positif yang signifikan antara Kualitas Pelayanan dengan Kepuasan Konsumen di Kafe Limitless Medan. Hal ini berarti semakin tinggi kualitas pelayanan, maka semakin tinggi kepuasan konsumen, sebaliknya semakin rendah kualitas pelayanan, maka semakin rendah kepuasan konsumen. Adapun koefisien determinasi dari korelasi tersebut adalah sebesar R2= 0,476 artinya Kualitas Pelayanan memberikan sumbangan efektif terhadap Kepercayaan diri sebesar (47,6 %) sedangkan sisanya (52,4 %) ditentukan oleh faktor lain yang mempengaruhi dalam penelitian ini yang tidak terlihat diantaranya Kualitas Produk, Emosional, Harga, Biaya.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11522
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148600156 - Ari Permana Mtd - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Bibliography8.86 MBAdobe PDFView/Open
148600156 - Ari Permana Mtd - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.1 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.