Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11639
Title: Analisis Pelayanan Pengadaan Barang/ Jasa di Politeknik Kesehatan Kementerian Kesehatan Medan
Authors: Karo-Karo, Pilipus
metadata.dc.contributor.advisor: Warjio
Kadir, Abdul
Keywords: pelayanan;pengadaan barang;jasa;service
Issue Date: 14-May-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;161801031
Abstract: Public service is one manifestation of public servants, public service intended to welfare community or citizens. Professional public service means public service characterized by accountability and responsibility of service providers.This research is aimed to improve the quality of public service, especially in public service procurement unit unit in the procurement of goods / services in Poltekkes Medan. The Formulation of the problem in this research is how the public service procurement of goods service are transparent and accountable in the year 2017 and factors affecting public service procurement unit in the implementation of procurement of goods services that are transparent and accountable in 2017.While the purpose to be achieved in this objective is to know and analyze public service unit procurement service in the implementation of procurement of goods services that are transparent and accountable and to determine whether public services procurement unit in the implementation of procurement of goods services can be transparent and accountable. The research method used in this research is qualitative descriptive method and data collection technique through observation and in-depth interview to informant, and literature study. The results showed that the quality of public services procurement service unit in the procurement of goods / services in Poltekkes Medan experienced many obstacles to realize the procurement of goods / services more professional, transparent and accountable, or it can be seen that the implementation of public services as a contribution and the role of procurement service unit is still relatively low. Based on this research, the Working Group members have tried to provide a maximum service in the service method. The obstacles that occur in its revitalization are the process of its transparent and accountable implementation in the Government environment has not gone well, especially with regard to Human Resources and Coordination.
Description: Pelayanan publik merupakan salah satu perwujudan dari abdi masyarakat, pelayanan publik dimaksudkan untuk mensejahterakan masyarakat atau warga negara. Pelayanan publik yang profesional, itu artinya pelayanan publik yang bercirikan oleh adanya akuntabilitas dan responsibilitas dari pemberi layanan. Penelitian ini ditujukan untuk meningkatkan kualitas pelayanan publik khususnya dalam pelayanan publik unit layanan pengadaan dalam pelaksanaan pengadaan barang/ jasa di Politeknik Kesehatan Kemenkes Medan. Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah bagaimana pelayanan publik unit layanan pengadaan dalam pelaksanaan pengadaan barang jasa yang transparan dan akuntabel pada tahun 2017 beserta Faktor-faktor yang mempengaruhinya. Sedangkan tujuan yang ingin dicapai dalam tujuan ini yaitu Untuk Mengetahui dan Menganalisa pelayanan publik unit layanan pengadaan dalam pelaksanaan pengadaan barang jasa yang transparan dan akuntabel dan Untuk Mengetahui apakah pelayanan publik unit layanan pengadaan dalam pelaksanaan pengadaan barang jasa dapat transparan dan akuntabel. Metode Penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif kualitatif dan teknik pengumpulan data melalui observasi dan wawancara secara mendalam kepada informan, dan studi kepustakaan. Hasil penelitian menunjukkan Kualitas pelayanan publik unit layanan pengadaan dalam pelaksanaan pengadaan barang/jasa di Poltekkes Medan mengalami banyak hambatan untuk mewujudkan pengadaan barang / jasa yang lebih professional, transparan dan akuntabel atau terlihat bahwa implementasi dari pelayanan publik sebagai kontribusi serta peran unit layanan pengadaan tergolong masih rendah. Berdasarkan penelitian ini bahwa para anggota Kelompok Kerja telah berupaya memberikan suatu pelayanan yang maksimal dalam metode pelayanannya. Hambatan yang terjadi dalam revitalisasinya adalah proses dari implementasinnya yang transparan dan akuntabel di lingkungan Pemerintah belum berjalan dengan baik, terutama berkaitan dengan Sumber Daya Manusia dan koordinasi.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11639
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
161801031 - PILIPUS KARO-KARO - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Bibliography1.38 MBAdobe PDFView/Open
161801031 - PILIPUS KARO-KARO - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV921.46 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.