Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11697
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Warijo | - |
dc.contributor.advisor | Lubis, Maksum Syahri | - |
dc.contributor.author | Hasibuan, Ismail Efendy | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-25T07:17:56Z | - |
dc.date.available | 2020-02-25T07:17:56Z | - |
dc.date.issued | 2018-05 | - |
dc.identifier.uri | https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11697 | - |
dc.description | Dalam undang-undang tentang guru dan dosen pasal 16 disebutkan bahwa pemerintah memberikan tunjangan profesi guru yang diangkat oleh pemerintah dan satuan pendidikan yang diselenggarakan oleh masyarakt yang memiliki setifikas pendidik yang besarnya setara dengan satu kali gaji pokok yang diangkat oleh pemerintah pada tingkatan masa kerja dan kualifikasi yang sama. Tunjangan profesi ini dialokasikan dalam APBN dan APBD. Guru yang sudah berstatus sertifikasi sebagai guru profesional semestinya menunjukkan kinerja yang baik dengan penuh motivasi da komitmen untuk selalu meningkatkan kinerja guru kerja, prestasi kerja dan berujung pada kualitas produk yang dihasilkan yaitu siswa yang berkompeten dan berprestasi.Penelitian ini bertjuan untuk menganalisis:Implementasi Sertifikasi Guru RA/Madrasah Terhadap Peningkatan Kinerja Guru, Studi Pada Kantor Kementerian Agama Kabupaten Labuhanbatu, Sampel dalam penelitain ini sebanyak 26 orang dari 386 orang guru yang sudah sertifikasi. Metode analisis yang digunakan adalah metode campuran (Mix Methode) antara kualitataif dengan kuantitatif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Implementasi Sertifikasi Bagi Guru RA/Madrasah dalam Jabatan dilingkungan Kantor Kementerian Agama pada RA/Madrasah pada Kementerian Agama Kabupaten Labuhanbatu dilihat dari aspek komunikasi, sumberdaya, disposisi dan strutktur birokrasi secara umum telah dapat dilaksanakan dengan baik. Kinerja Guru RA/Madrasah di lingkungan Kementerian Agama Kabupaten Labuhanbatu yang telah tersertifikasi sudah mendekati kesesuaian dengan standar, namun masih ada kelemahan guru pada pemanfaatan IT dalam pembelajaran dan mencari bahan pengayaan dari dunia maya. Terdapat beberapa factor yang mempengaruhi kinerja guru, baik dari aspek internal maupun ekstern. Dari aspek internal guru yang paling besar adalah latar belakang pendidikan/keilmuan yang dimiliki guru dan masalah kesehatan fisiknya. | en_US |
dc.description.abstract | In the law on teacher and lecturer article 16 it is mentioned that the government provides professional teacher support which is appointed by the government and educational unit organized by masyarakt who have the specification of educator which is equal to one time basic salary appointed by the government on the level of employment and qualification the same one. This professional allowance is allocated in APBN and APBD. Teachers who have certification status as professional teachers should show good performance with full motivation and commitment to always improve the performance of work teachers, work performance and lead to the quality of the resulting product that is the competent and achieving students.This study aims to analyze: Implementation of RA / Madrasah Teachers Certification on Teacher Performance Improvement, Study at the Office of the Ministry of Religious Affairs of Labuhanbatu District, Samples in this research are 26 people from 386 teachers already certified. The method of analysis used is Mix Method (Mix Methode) between qualitative and quantitative.The result of the research shows that Implementation of Certification for RA / Madrasah Teachers in Position in Ministry of Religion Office in RA / Madrasah at Ministry of Religion Labuhanbatu Regency seen from communication aspect, resources, disposition and bureaucracy strutktur in general have been well implemented. The performance of RA / Madrasah Teachers in the Ministry of Religion of Labuhanbatu Regency that has been certified is close to compliance with the standards, but there is still a weakness of teachers on the use of IT in learning and searching for enrichment materials from cyberspace. There are several factors that affect teacher performance, both from internal and external aspects. From the internal aspect of the greatest teacher is the educational / scientific background that the teacher has and the physical health problem. | en_US |
dc.language.iso | id | en_US |
dc.publisher | Universitas Medan Area | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NPM;161801126 | - |
dc.subject | implementasi kebijakan | en_US |
dc.subject | sertifikasi guru | en_US |
dc.subject | kinerja guru | en_US |
dc.subject | policy implementation | en_US |
dc.subject | teacher certification | en_US |
dc.subject | teacher performance | en_US |
dc.title | Implementasi Program Sertifikasi Guru RA/Madrasah di Lingkungan Kementerian Agama Kabupaten Labuhanbatu | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | MT - Master of Public Administration |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
161801126 - Ismail Efendy Hasibuan - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Chapter I, II, III, Biblioghraphy | 626.4 kB | Adobe PDF | View/Open |
161801126 - Ismail Efendy Hasibuan - Chapter III-5.pdf | Chapter IV | 299.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.