Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11711
Title: | Hubungan antara Konsep Diri dan Dukungan Sosial dengan Kecemasan sosial pada Siswa Kelas X Listrik di SMK Negeri 2 Medan |
Authors: | Rezeki, Sabrini Mentari |
metadata.dc.contributor.advisor: | Lubis, Rajab Munir, Abdul |
Keywords: | self concept;social support;social anxiety;konsep diri;dukungan sosial;kecemasan sosial |
Issue Date: | 24-Apr-2018 |
Publisher: | Universitas Medan Area |
Series/Report no.: | NPM;161804012 |
Abstract: | The purpose of this study is 1) The relationship between self-concept and social anxiety in students of class X in school at SMK Negeri 2 Medan. 2) The relationship between social support and social anxiety in students of Class X Electricity at the school of SMK Negeri 2 Medan. 3) The relationship between self-concept and self-esteem with social anxiety for students of Class X Electricity at the school of SMK Negeri 2 Medan. This type of research is a quantitative approach with the kolerational method. The kolerasional research method is used to detect the extent to which variations in a factor are related to variations in one or more other factors based on the correlation coefficient. The population in this study is 180 electrician class X students in SMK Negeri 2 Medan School totaling 180 students. and the sample in this study amounted to 90 students. Based on the results of the discussion of this study shows 1) There is a relationship between self-concept and social anxiety in class X students of SMK Negeri 2 Medan. This conclusion is obtained and the results of the calculation are the value of t count = 4.669. 2) There is a relationship between social support and social anxiety of students of Class X Electricity at SMK Negeri 2 Medan. This conclusion is obtained from the results of the calculation that the value of t count = 7.783 at the alpha level of 5%. 3) There is a relationship between self-concept and social support together with students' social anxiety. This conclusion is obtained from the results of the calculation that the value of Fcount = 39.735. |
Description: | Penelitian ini bertujuan untuk 1) Hubungan antara konsep diri dengan kecemasan sosial pada siswa kelas X Listik di sekolah SMK Negeri 2 Medan. 2) Hubungan antara dukungan sosial dengan kecemasan sosial pada siswa kelas X Listrik di sekolah SMK Negeri 2 Medan. 3) Hubungan konsep diri dan harga diri dengan kecemasan sosial pada siswa kelas X Listrik di sekolah SMK Negeri 2 Medan. Jenis penelitian ini adalah pendekatan kuantitatif dengan metode kolerasional. Metode penelitian kolerasional digunakan untuk mendeteksi sejauh mana variasi-variasi pada suatu faktor yang berkaitan dengan variasi-variasi pada suatu atau lebih faktor lain berdasarkan pada koefisien korelasi.Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas X Listik di Sekolah SMK Negeri 2 Medan berjumlah 180 siswa, dan sampel dalam penelitian ini berjumlah 90 siswa. Berdasarkan hasil dari pembahasan penelitian ini menunjukkan 1) Ada hubungan antara konsep diri dengan kecemasan sosial siswa kelas X Listrik SMK Negeri 2 Medan. Kesimpulan ini diperoleh dan hasil perhitungan yaitu nilai thitung = 4,669. 2) Ada hubungan antara dukungan sosial dengan kecemasan sosial siswa kelas X Listrik SMK Negeri 2 Medan. Kesimpulan ini diperoleh dari hasil perhitungan yaitu nilai thitung = 7,783 pada taraf alpha 5%. 3) Ada hubungan antara konsep diri dan dukungan sosial secara bersama-sama terhadap kecemasan sosial siswa. Kesimpulan ini diperoleh dari hasil perhitungan yaitu nilai Fhitung = 39, 735. |
URI: | https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11711 |
Appears in Collections: | MT - Master of Psychology |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
161804012 - Sabrini Mentari Rezeki - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Chapter I, II, III, Biblioghraphy | 951.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
161804012 - Sabrini Mentari Rezeki - Chapter IV.pdf Restricted Access | Chapter IV | 298.57 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.