Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11798
Title: Analisis Keterlambatan Penyerapan Anggaran pada Satuan Kerja Kantor Kementrian Agama Kota Subulussalam Tahun 2018
Authors: Suheri
metadata.dc.contributor.advisor: Kadir, Abdul
Siregar, Nina Siti Salmaniah
Keywords: analisis;keterlambatan;penyerapan;anggaran;analysis;delay;absorption;budget
Issue Date: Apr-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;171801080
Abstract: The problem of low budget absorption in the first semester and swelling at the end of the year is still happening today. The performance of absorbing such a budget will not have a positive impact on the nation's development process. Absorption of the state budget requires a balance and the proportion of movements that run continuously. This study aims to find out and analyze the factors that affect budget absorption in the Subulussalam Ministry of Religion City Work Unit 2018 and to find out and analyze the factors that cause delays in budget absorption in the Subulussalam Municipality Ministry of Religion Work Unit 2018. Research informants chosen by purposive sampling. Data collection techniques used through interviews and observation. Data Analysis Techniques used in this study are qualitative data analysis techniques. The results showed that the budget performance at the Office of the Ministry of Religion of Subulussalam City had not been as expected because not all budgets could be absorbed in the programs implemented. There is a tendency to reduce budget allocations for certain activities with the aim that the available budget can be allocated to various other programs, so that the implementing unit must re-plan the technical implementation of the activities in order to be more in line with the available budget. Provision of the budget at the Office of the Ministry of Religion of Subulussalam City tends to be late in the sense that the provision of the budget cannot be carried out in accordance with the timing of the activities specified in the plan. Employee competencies in terms of knowledge about various fields of work are classified as lacking, so that if there are employees who are unable to attend, they cannot be replaced by other employees. Employees are also less committed to carrying out office work if there are family matters that they must do.
Description: Masalah rendahnya penyerapan anggaran di semester pertama dan membengkak di akhir tahun masih terjadi sampai saat ini. Kinerja penyerapan anggaran seperti itu tidak akan membawa dampak positif bagi proses pembangunan suatu bangsa. Penyerapan anggaran negara memerlukan adanya perimbangan dan proporsi pergerakan yang berjalan secara kontinu. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi penyerapan anggaran pada Satuan Kerja Kantor Kementerian Agama Kota Subulussalam Tahun 2018 dan untuk mengetahui dan menganalisis faktor-faktor yang menyebabkan keterlambatan penyerapan anggaran pada Satuan Kerja Kantor Kementerian Agama Kota Subulussalam Tahun 2018. Informan penelitian dipilih secara purposive sampling. Teknik Pengumpulan Data yang digunakan melalui wawancara dan observasi. Teknik Analisa Data yang digunakan penelitian ini adalah teknik analisa data kualitatif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kinerja anggaran pada Kantor Kementerian Agama Kota Subulussalam belum sesuai harapan karena tidak semua anggaran dapat terserap dalam program yang dilaksanakan. Terdapat kecenderungan untuk mengurangi alokasi anggaran pada kegiatan-kegiatan tertentu dengan tujuan agar anggaran yang tersedia dapat dialokasikan ke berbagai program lainnya, sehingga unit pelaksana kegiatan harus merencanakan kembali teknis pelaksanaan kegiatan agar dapat lebih sesuai dengan anggaran yang tersedia. Penyediaan anggaran pada Kantor Kemenag Kota Subulussalam cenderung terlambat dalam arti bahwa penyediaan anggaran tidak dapat dilakukan sesuai dengan waktu pelaksanaan kegiatan yang telah ditetapkan dalam rencana. Kompetensi pegawai dalam hal pengetahuan mengenai berbagai bidang kerja tergolong kurang, sehingga jika terdapat pegawai yang berhalangan tidak dapat digantikan oleh pegawai lain. Pegawai juga kurang berkomitmen terhadap pelaksanaan pekerjaan kantor jika terdapat urusan keluarga yang harus mereka lakukan.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11798
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
171801080 - Suheri - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Biblioghraphy756.28 kBAdobe PDFView/Open
171801080 - Suheri - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV-V454.58 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.