Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12050
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Hermanto, Edy | - |
dc.contributor.advisor | Lubis, Marwan | - |
dc.contributor.author | Wahyudi | - |
dc.date.accessioned | 2020-09-01T04:30:35Z | - |
dc.date.available | 2020-09-01T04:30:35Z | - |
dc.date.issued | 2020-06-02 | - |
dc.identifier.uri | https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12050 | - |
dc.description | Jalan tol merupakan solusi untuk kelancaran arul lalu lintas di berbagai negara , di Indonesia merupakan negara no tiga penduduk terbanyak dunia , ini perlu di kaji soal kelancaran lalu lintas seperti kota-kota besar seperti Medan , terjadi kemacetan di karena kan di gerbang tol arus kedatangan dan tingkat pelayanan tidak seimbang di setiap jam tertentu , oleh kareana itu perlu kajian soal tingkat arus kedatangan yang tinggi di sesuiakan dengan tingkat pelayanan pada gerbang tol agar tidak terjadi antrian di gerbang tol.Peneltian ini bertujuan untuk mengetahui kebutuhan gerbang tol dilihat dari segi tingkat pelayanan dan tingkat kedatangan ,penelitian ini menggunakan dasar teori antrian dan disiplin antrian FIFO serta pengumpulan data yang terkait soal keterkaitan dengan tujuan .pengelola data lapangan gerbang tol amplas saat ini masih kurang tingkat pelayanan di bandingkan dengan jumlah arus kedatangan , baik di tahun 2018 maupun 2019 peningkatan jumlah kendaraan terus meningkat ,dilihat dari waktu pelayanan (WP) yang di dapat di lapangan dengan ketentuan PT.Jasa Marga .Dilihat dari tahun 2018 perhitungan waktu pelayanan (WP) 7 detik dan yang didapat hasil survei 8.7 detik pada gerbang tol masuk dengan jumlah kendaraan 1233 kendaraan /jam , dan untuk gerbang tol keluar 11 detik dan yang di dapat hasil survei 17.6 detik dengan jumlah 1022 kendaraan / jam , ini menunjukkan bahwa tingkat pelayanan tidak sesuai dengan tingkat pelayanan . Dilihat dari tahun 2019 perhitungan waktu pelayanan (WP) 7 detik dan yang didapat hasil survei 8.65 detik pada gerbang tol masuk dengan jumlah kendaraan 1249 kendaraan /jam , dan untuk gerbang tol keluar 11 detik dan yang di dapat hasil survei 14.57 detik dengan jumlah 1235 kendaraan / jam , ini menunjukkan bahwa tingkat pelayanan tidak sesuai dengan tingkat pelayanan . | en_US |
dc.description.abstract | Toll road is a solution for smooth traffic in various countries, in Indonesia is the third most populous country in the world, this needs to be examined about the smooth flow of traffic such as big cities such as Medan, traffic jams occur because the toll gate arrives and the level of service is not balanced at any given hour, because it is necessary to study the question of the high level of arrival flows according to the service level at the toll gate so that there is no queue at the toll gate. This study aims to determine the needs of toll gates in terms of service level and arrival level, this study uses the basis of queuing theory and FIFO queuing discipline as well as related data collection about the relevance of the objectives. compare with the number of arrivals, both in 2018 and 2019 the increase in the number of vehicles continued to increase, seen from the time of service (WP) obtained in the field with the provisions of PT. Jasa Marga. Seen from 2018 the calculation of service time (WP) 7 seconds and the survey results obtained 8.7 seconds at the entrance gate with the number of vehicles 1233 vehicles / hour, and for the toll gate exit 11 seconds and the survey results obtained 17.6 seconds with the number 1022 vehicles / hour, this indicates that the level of service is not in accordance with the level of service . Seen from 2019 the calculation of service time (WP) 7 seconds and obtained the survey results of 8.65 seconds at the entrance gate with the number of vehicles 1249 vehicles / hour, and for the toll gate exit 11 seconds and the results of the survey were 14.57 seconds with 1235 vehicles / hour, this indicates that the level of service does not match the level of service. | en_US |
dc.language.iso | id | en_US |
dc.publisher | Universitas Medan Area | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NPM;148110048 | - |
dc.subject | gerbang tol | en_US |
dc.subject | tingkat pelayanan | en_US |
dc.subject | antrian | en_US |
dc.subject | toll gate | en_US |
dc.subject | service level | en_US |
dc.subject | queue | en_US |
dc.title | Evaluasi Perhitungan Kebutuhan Pintu Tol Pada Gerbang Tol Amplas | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of the Calculation of Need for Toll Gates at Sandpaper Toll Gates | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | SP - Civil Engineering |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
148110048 - Wahyudi - Chapter IV.pdf Until 2040-02-05 | Chapter IV | 1.6 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
148110048 - Wahyudi - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Chapter I,II,III, Bibliography | 3.73 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.