Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12178
Title: Pengaruh Kepercayaan dan Citra Perusahaan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Hotel Lariz Depari Medan
Other Titles: The Influence of Trust and Company Image on Customer Satisfaction at Hotel Lariz Depari Medan
Authors: Syahputra, Mhd Aji
metadata.dc.contributor.advisor: Miftahuddin
Pribadi, Teddi
Keywords: kepercayaan;citra perusahaan;kepuasan konsumen;trust and corporate image;consumer satisfaction
Issue Date: 5-May-2020
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;168320023
Abstract: The purpose of this study was to determine and analyze the Effect of Trust and Corporate Image on Consumer Satisfaction in Lariz Depari Hotel MedanThe research method used is associative research, where variables are measured on a Likert scale. The method of data collection is done by interview (interview), with a list of questions (questionnaire) and study documentation. The population in this study were all consumers in the Hotel Lariz Depari medan, amounting to 91 people. Sampling with saturated sampling method or better known as the census. In this study the total population is relatively small as many as 91 people. Data processing using SPSS software version 23, with descriptive analysis and hypothesis testing multiple regression analysis.The results showed that: (1) partially the Trust variable influenced Consumer Satisfaction in Lariz Depari Hotel, Medan (2) partially Company Image Variable influenced Consumer Satisfaction in Lariz Depari Hotel, Medan. (3) Simultaneously there was a positive and significant influence between Confidence and Corporate Image variables affect Consumer Satisfaction at the Hotel Lariz Depari medan
Description: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis Pengaruh Kepercayaan dan Citra Perusahaan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Hotel Lariz Depari medan. Metode penelitian yang dilakukan adalah penelitian asosiatif, dimana variabel diukur dengan skala likert. Metode pengumpulan data dilakukan dengan wawancara (interview), dengan daftar pertanyaan (questionnaire) dan studi dokumentasi. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh Konsumen di Pada Hotel Lariz Depari medanyang berjumlah 91 orang. Penarikan sampel dengan metode sampling jenuh atau lebih dikenal dengan istilah sensus. Dalam penelitian ini jumlah populasi relatif kecil yaitu sebanyak 91 orang. Pengolahan data menggunakan perangkat lunak SPSS versi 23, dengan analisis deskriptif dan pengujian hipotesis analisis regresi berganda.Hasil penelitian menunjukkan bahwa: (1) secara parsial variabel Kepercayaan mempengaruhi Kepuasan Konsumen Pada Hotel Lariz Depari medan.(2) secara parsial variabel Citra Perusahaan mempengaruhi Kepuasan Konsumen Pada Hotel Lariz Depari medan.(3) secara simultan terdapat pengaruh yang positif dan signifikan antara variabel Kepercayaandan Citra Perusahaan mempengaruhi Kepuasan Konsumen Pada Hotel Lariz Depari Medan.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12178
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168320023 - Mhd Aji Syahputra - Fulltext.pdfChapter IV2.13 MBAdobe PDFView/Open
168320023 - Mhd Aji Syahputra - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Cover, Abstract, Chapter I,II,III,Bibliography1.15 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.