Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12180
Title: Pengaruh Kualitas Produk Harga dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pembelian Konsumen di Toko Amanah Central Pasar Medan Mall
Other Titles: The Influence of Product Quality Price and Service Quality on Consumer Purchase Satisfaction at Amanah Central Pasar Medan Mall
Authors: Murdi, Nanda Apridha
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, Adelina
Tarigan, Eka Dwi Setia
Keywords: kualitas produk;harga;kualitas pelayanan;keputusan pembelian;product quality;price;quality of service;purchasing decisions
Issue Date: 27-Apr-2020
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;168320071
Abstract: This study aims to determine the "Effect of Product Quality, Price and Service Quality Consumer Purchase Decision Against Amanah Stores Central Market In Medan Mall". This type of research is associative is a penelitiaan that is to question the relationship between the two variables. The population in this study are all consumers 2.500 consumers. And using techniques slovin formula, the number of samples in this study were 96 respondents drawn from the majority population. Based on t test results can be seen that t the variable quality of the product amounted to 3.333 greater than ttabel 1.986086 with probability t the 0001 sig significantly smaller than the limit of 0.05. Based on the value of the variable product quality and significant positive effect on the variable purchase decisions. At a price of 2.630 variables is greater than the probability tabel 1.986086. 0.010 sig t which is smaller than a significant limitation of 0.05, then the price of partially variable has positive and significant influence on the purchase decision variables. The variable quality of service for 9.887 is greater than the probability ttabel 1.986086. 0.000 t ie sig significantly smaller than the limit of 0.05, then the variable partial service quality has a positive and significant impact on the purchase decision variables. Based on the test results of the obtained value F Fhitung 82.531> 2.703594 with sig 0.000 <ɑ0.05, showed Ho rejected and Ha accepted, meaning the location and facilities simultaneously positive and significant influence on the purchase decision variables. R Square obtained for 0720. To see the great influence of independent variables tehadapvaiabel bound by calculating the coefficient of determination (KD) = R2 x 100%, in order to obtain KD = 72%. The figure shows that 72% of purchasing decisions sebesa (the dependent variable) can be explained by the quality of the product, price and quality pelaanan. The remaining 28% is influenced by factors - other factors that are not described in this study.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui “Pengaruh Kualitas Produk, Harga, dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di Toko Amanah Central Pasar Medan Mall”. Jenis penelitian ini adalah asosiatif yaitu suatu penelitiaan yang bersifat menanyakan hubungan antara dua variabel. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh konsumen sebanyak 2.500 konsumen. Dan dengan menggunakan teknik rumus slovin, maka jumlah sampel dalam penelitian ini sebanyak 96 responden diambil dari sebagian populasi. Berdasarkan hasil uji t dapat dilihat bahwa thitung pada variabel kualitas produk sebesar 3.333 lebih besar dari ttabel sebesar 1.986086 dengan probabilitas t yakni sig 0.001 lebih kecil dari batasan signifikan sebesar 0.05. Berdasarkan nilai tersebut maka variabel kualitas produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian. Pada variabel harga sebesar 2.630 lebih besar dari ttabel sebesar 1.986086 dengan probabilitas t yakni sig 0.010 lebih kecil dari batasan signifikan sebesar 0.05, maka variabel harga secara parsial mempunyai pengaruh positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian. Pada variabel kualitas pelayanan sebesar 9.887 lebih besar dari ttabel sebesar 1.986086 dengan probabilitas t yakni sig 0.000 lebih kecil dari batasan signifikan sebesar 0.05, maka variabel kualitas pelayanan secara parsial mempunyai pengaruh positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian. Berdasarkan hasil uji F maka diperoleh nilai Fhitung sebesar 82.531 > 2.703594 dengan sig 0.000< ɑ0.05, menunjukkan Ho ditolak dan Ha diterima, berarti lokasi dan fasilitas secara serempak berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian. Nilai R Square yang diperoleh sebesar 0.720. Untuk melihat besar pengaruh variabel bebas tehadap vaiabel terikat dengan cara menghitung koefisien determinasi (KD) = R2 x 100%, sehingga diperoleh KD = 72%. Angka tersebut menunjukkan bahwa sebesa 72% keputusan pembelian (variabel terikat) dapat dijelaskan oleh kualitas produk, harga dan kualitas pelaanan. Sisanya sebesar 28% dipengaruhi oleh faktor – faktor yang lain yang tidak dijelaskan dalam penelitian ini.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12180
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168320071 - Nanda Apridha Murdi - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.15 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
168320071 - Nanda Apridha Murdi - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III,Bibliography2.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.