Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12319
Title: Pengaruh Kelengkapan Produk dan Penetapan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Toko Besi Bermula Padang Sidempuan
Other Titles: The Effect of Product Completeness and Price Fixing on Consumer Purchase Decisions at the Starting Iron Shop in Padang Sidempuan
Authors: Nasution, Arif Farhan
metadata.dc.contributor.advisor: Suryani, Wan
Syahputri, Yuni
Keywords: penetapan harga;kelengkapan produk;keputusan pembelian;product completeness;pricing;purchasing decisions
Issue Date: 12-May-2020
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;168320172
Abstract: This research aims to find out "the effect of product completeness and pricing of consumer buying decisions in iron shops starting from Padangsidimpuan". This type of research is associative which is a research that is asking relations between two variables. The population in this study is all consumers at Iron shop commencing Padangsidimpuan as many as 600 consumers in a month of research and using the technique of Slovin formula, the number of samples in this study as many as 86 respondents taken from Some consumers at that time. Based on a partial test result (t-Test) it can be seen that T count on product completeness variables and pricing has a positive and significant influence over the purchase decision variable. Based on simultaneous test results (test F), the value of product completeness and pricing simultaneously has a positive and significant effect on purchasing decision variables. The value of R Square earned is 0.604. To see large variable effect free of variables tied to the way of calculating coefficient of determination (KD) = R2 x 100%, resulting in a amounting to 61% of the purchase decision (bound variables) can be explained by product completeness and Pricing. The remaining 396,% is influenced by other factors not described in this study.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui “Pengaruh Penetapan Harga Dan Kelengkapan Produk Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Toko Besi Bermula Padangsidimpuan”. Jenis penelitian ini adalah asosiatif yaitu suatu penelitian yang bersifat menanyakan hubungan antara dua variabel. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh Konsumen Pada Toko Besi Bermula Padangsidimpuan sebanyak 600 konsumen dalam sebulan penelitian dan dengan menggunakan teknik rumus slovin, maka jumlah sampel dalam penelitian ini sebanyak 86 responden diambil dari sebagian konsumen yang ada pada saat itu. Berdasarkan hasil uji parsial (uji t) dapat dilihat bahwa t hitung pada variabel penetapan harga sebesar dan kelengkapan produk mempunyai pengaruh positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian. Berdasarkan hasil uji simultan (uji F) maka diperoleh nilai penetapan harga dan kelengkapan produk secara serempak berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian. Nilai R Square yang diperoleh sebesar 0,604. Untuk melihat besar pengaruh variabel bebas terhadap variabel terikat dengan cara menghitung koefisien determinasi (KD) = R2 x 100%, sehingga diperoleh a sebesar 60,4% keputusan pembelian (variabel terikat) dapat dijelaskan oleh kelengkapan produk dan penetapan harga. Sisanya sebesar 39,6% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain yang tidak dijelaskan dalam penelitian ini.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12319
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168320172 - Arif Farhan Nasution - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV491 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
168320172 - Arif Farhan Nasution - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chatper I,II,III,Bibliography1.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.