Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12350
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEfendi, Ihsan-
dc.contributor.advisorTarigan, Eka Dewi Setia-
dc.contributor.authorYuliza, Tata-
dc.date.accessioned2020-11-04T02:59:59Z-
dc.date.available2020-11-04T02:59:59Z-
dc.date.issued2020-05-12-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12350-
dc.descriptionPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui “Pengaruh Produk Halal Terhadap Minat Beli Konsumen Dengan Sertifikasi Halal Sebagai Variabel Intervening Pada Toko Roti Zulaikha Medan”. Jenis penelitian ini adalah asosiatif yaitu suatu penelitian yang bersifat menanyakan hubungan antara dua variabel. Populasi dalam penelitian ini adalah Sebanyak 1500 pelanggan yang sudah lebih dari satu kali mengunjungi Toko Roti Zulaikha Medan dan dengan menggunakan teknik rumus slovin dengan tingkat signifikansi 0,1, maka jumlah sampel dalam penelitian ini sebanyak 100 responden diambil dari sebagian populasi. Berdasarkan hasil uji t dapat dilihat bahwa variabel produk halal berpengaruh positif dan signifikan terhadap Minat Beli Konsumen Dengan Sertifikasi Halal Sebagai Variabel Intervening Pada Toko Roti Zulaikha Medan.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine "The Effect of Halal Products on Consumer Purchase Interest with Halal Certification as an Intervening Variable in Medan Zulaikha Bakery". This type of research is associative, which is a study that asks the relationship between two variables. The population in this study were 1500 customers who had visited the Zulaikha Bakery in Medan more than once and by using the slovin formula technique with a significance level of 0.1, the number of samples in this study were 100 respondents drawn from a portion of the population. Based on the results of the t test, it can be seen that the halal product variable has a positive and significant effect on consumer buying interest with Halal certification as an intervening variable in Medan Zulaikha Bakery.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;168320129-
dc.subjectproduk halalen_US
dc.subjectsertifikasi halalen_US
dc.subjectminat belien_US
dc.subjecthalal producten_US
dc.subjecthalal producten_US
dc.subjecthalal certificateen_US
dc.subjectconsumer purchase interesten_US
dc.titlePengaruh Produk Halal Terhadap Minat Beli Melalui Sertifikasi Halal Sebagai Variabel Intervening Pada Toko Zulaikha Medanen_US
dc.title.alternativeThe Influence of Halal Products on Purchase Intention Through Halal Certification as an Intervening Variable at Zulaikha Stores in Medanen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168320129 - Tata Yuliza - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III,Bibliography1.25 MBAdobe PDFView/Open
168320129 - Tata Yuliza - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV540.61 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.