Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12902
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSuryani, Wan-
dc.contributor.advisorParulian, Tohap-
dc.contributor.authorPurba, Marissa Claudya-
dc.date.accessioned2021-02-16T04:12:51Z-
dc.date.available2021-02-16T04:12:51Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12902-
dc.description123 Halamanen_US
dc.description.abstractThis research is motivated by the importance of marketing strategies marketing activities in small and medium-sized businesses to survive in competition between businesses. Researchers want to find out how the influence of the entrepreneurial marketing system that is focused on small and medium enterprises on the formation of innovation and competitive advantage where entrepreneurial marketing plays a role in innovation as well as entrepreneurial marketing on competitive advantage and innovation has a role that affects competitive advantage. The study was conducted on culinary UKM in the city of Medan. This type of research is a survey method with explanatory research. The sample of this study was 80 respondents with a random sampling technique. The analytical method uses PLS-3 (Partial Least Square). The results of this study indicate the first hypothesi there is a significant and positive effect between entrepreneurial marketing and innovation. The second variable hypothesis is entrepreneurship marketing with competitive advantage. The third hypothesis between innovation and competitive advantage. Penelitian ini dilatarbelakangi oleh pentingnya strategi pemasaran kegiatan pemasaran dalam usaha kecil dan menengah untuk bertahan dalam persaingan antar pelaku usaha. Penelii ingin mencari bagaimana pengaruh sistem pemasaran kewirausahaan yang difokuskan pada usaha kecil dan menengah terhadap pembentukan inovasi dan keunggulan bersaing dimana pemasaran kewirausahaan berperan dalam inovasi begitu juga pemasaran kewirausahaan terhadap keunggulan bersaing dan inovasi memiliki peran yang mempengaruhi keunggulan bersaing. Studi dilakukan pada UKM bidang kuliner yang berada di Kota Medan.Jenis penelitian yang dilakukan adalah metode survey dengan explanatory research. Sampel penelitian ini berjumlah 80 responden dengan teknik pengambilan Simplerandom sampling. Metode analisis menggunakan PLS-3 (Partial Least Square). Hasil dari penelitian ini menunjukkan hipotesa pertama terdapat pengaruh yang signifikan dan positif antara pemasaran kewirausahaan dengan inovasi. Hipotesa Variabel kedua antara pemasaran kewirausahaan dengan keunggulan bersaing. Hipotesa ketiga antara inovasi dengan keunggulan bersaing.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;168320193-
dc.subjectpemasaran kewirausahaanen_US
dc.subjectinovasien_US
dc.subjectkeunggulan bersaingen_US
dc.subjectentrepreneurship marketingen_US
dc.subjectcompetitive adventageen_US
dc.titlePengaruh Sistem Pemasaran Kewirausahaan Terhadap Keunggulan Bersaing dan Inovasi Pada UKM Kuliner Kota Medanen_US
dc.title.alternativeThe Influence of Entrepreneurship Marketing System on Competitive Advantage and Innovation in Culinary SMEs in Medan Cityen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168320193 - Marrisa Claudya Purba - Fulltext.pdfFulltext1.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.