Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/13527
Title: Hubungan Polsa Asuh Otoriter dan Iklim Sekolah Dengan Perilaku Bullying SMK Muhammadiyah 8 Medan
Authors: Mediawati
metadata.dc.contributor.advisor: Munir, Abdul
Metia, Cut
Keywords: Pola Asuh otoriter;Iklim Sekolah;Perilaku Bullying
Issue Date: Feb-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This study aim to determine : The relationship of authoritarian parenting to the bullying of students class X, XI, and XII SMK MUHAMMADIYAH 8 MEDAN. (2) to know the relationship between authoritarian the school climate to the bullying of students class X, XI, dan XII SMK MUHAMMADIYAH 8 MEDAN. (3) to know the relationship between parenting and school climate to the bullying of students in SMK MUHAMMADIYAH 8 MEDAN. The sample of the study are 55 students. Technique using proportional random sampling. The research data were gathered based on scale the otority parenting and school climate the shape of scale used likert scale, consisted of 30 shapes otority parenting variables of (XI) either 30 variables of (X2). The data analysis used of multiple regressions method, and the result of thereseach indicated there was significant relationship between otority parenting to the bullying about R= 479 and P= 0,000. Significant relationship between school climate to the bullying of students about R= 229 and P= 0,000. Significant relationship between the otority parenting and school climate to the bullying of student about F=26,152 and P= 0,000. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui : Hubungan pola asuh otoriter dan iklim sekolah dengan perilaku bullying pada siswa SMK Muhammadiyah 8 Medan. Sampel pada penelitian ini terdiri dari 56 siswa, yang terdiri dari kelas X, XI dan XII, dengan sampel uji coba sebanyak 55 orang. Untuk pengumpulan data dipergunakan skala pola asuh otoriter, skala iklim sekolah dan skala perilaku bullying, dan analisis data menggunakan Teknik Regresi Berganda. Hasil penelitian menunjukkan: (1) ada hubungan yang signifian positif antara pengambilan sampel menggunakan proporsional random sampling. Data penelitian ini dikumpulkan dengan menggunakan skala pola asuh otoriter dan iklim sekolah, bentuk skala yang digunakan adalah bentuk pilihan empat skala likert, berjumlah 30 butir untuk variabel pola asuh otoriter (X1) dan 30 butir untuk variabel (X2). Analisis data yang digunakan regresi berganda, hasil penelitian menunjukkan ada hubungan yang signifikan antara pola asuh otoriter dengan perilaku bullying sebesar R = 479 dengan P = 0.000. Hubungan signifikan antara iklim sekolah dengan perilaku bullying sebesar R = 229 dengan P = 0.000. Hubungan signifikan antara pola asuh otoriter dan iklim sekolah dengan perilaku bullying siswa sebesar F = 26.152 dengan P = 0.000.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/13527
Appears in Collections:MT - Master of Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
141804010 - Mediawati - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Bibliography1.59 MBAdobe PDFView/Open
141804010 - Mediawati - BAB IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV299.23 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.