Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/13715
Title: Hubungan Self Esteem dan Self Disclossure Dengan Komunikasi Internasional Pada Siswa Madrasah Aliyah Negeri (MAN) Binjai
Other Titles: Relationship of Self Esteem and Self Disclossure with International Communication in Binjai State Madrasah Aliyah (MAN) Students
Authors: Anggriyani, Shinta Tri
metadata.dc.contributor.advisor: Murad, Abdul
Hasanuddin
Keywords: Self Esteem;Self Disclosure;Komunikasi Interpersonal;Self Esteem;Self Disclosure;Interpersonal Communication
Issue Date: 14-Aug-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;161804051
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan self esteem dan self disclosure dengan komunikasi inter personal pada siswa, pendekatan pada penelitian ini adalah pendekatan penelitian kuantitatif dengan jenis penelitian korelai. subjek penelitian adallah siswa kelas X dan XI MAN Binjai Berjumlah 592. Pengambilan sampel secara random sampling berjumlah 85 siswa. objek penelitian ini terdiri atas tiga variabel terkait adalah komunikasi interpersonal dan variabel bebas adalah self esteem dan self disclosure, penelitian ini dilksanakan di MAN Binjai pada bulan mei 2018. teknik pengumpulan data penelitian ini menggunakan angket dalam bentuk skala yang mengacu pada pernyataan seseorang terhadap dirinya sendiri. Teknik analisis data yang digunakan untuk menjawab hipotesis penelitian ini adalah uji regresi berganda. Bercasarkan analisis data yang dilakukan diperoleh hasil terdapat hubungan positif self esteem dan self disclosure dengan komunikasi interpersonal. Hasil ini dibuktikan dengan koefisien korelasi, dimana rxy: 0.435 ; P : 0,000 < 0,050. sumbangan efektif untuk self esteem dengan komunikasi interpersonal sebesar 14,8% dan sumbangan efektif self disclosure dengan komunikasi interperssonal sebesar 14,8%, dari hasil perhitungan mean hipotetik dan mean empirik diperoleh self esteem , self disclosure dan komunikasi interpersonal berada pada kategori tinggi. rekomendasi : disarankan untuk membuka diri dan berkomunikasi dengan guru dan sesama teman. This study aims to determine the relationship between self-esteem and self-disclosure with interpersonal communication among students. The approach in this study is a quantitative research approach with the type of correlation research. The research subjects were students of class X and XI of MAN Binjai totaling 592. Sampling was randomly sampled, amounting to 85 students. The object of this research consists of three related variables, which are interpersonal communication and the independent variables are self-esteem and self-disclosure, this research was carried out at MAN Binjai in May 2018. The data collection technique of this research uses a questionnaire in the form of a scale that refers to a person's statement about himself. . The data analysis technique used to answer the research hypothesis is multiple regression test. Based on the data analysis conducted, it was found that there was a positive relationship between self-esteem and self-disclosure with interpersonal communication. This result is evidenced by the correlation coefficient, where rxy: 0.435; P: 0.000 <0.050. Effective contribution to self-esteem with interpersonal communication is 14.8% and effective contribution to self-disclosure with interpersonal communication is 14.8%. From the calculation of the hypothetical mean and empirical mean, it is found that self-esteem, self-disclosure and interpersonal communication are in the high category. recommendation: it is advisable to open up and communicate with teachers and peers.
Description: 137 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/13715
Appears in Collections:MT - Master of Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
161804051 - Shinta Tri Anggriyani - Chapter IV.pdfChapter IV349.91 kBAdobe PDFView/Open
161804051 - Shinta Tri Anggriyani - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III,V Bibliography1.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.