Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/14029
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHasan, A Aziz-
dc.contributor.advisorSyahrial, Hery-
dc.contributor.authorHamzah-
dc.date.accessioned2021-05-20T10:07:46Z-
dc.date.available2021-05-20T10:07:46Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/14029-
dc.description14 Halamanen_US
dc.description.abstractStrategi pemasaran merupakan salah satu senjata bagi perusahann untuk menghadapi persaingan pasar. Pada dasamya strategi pernasaran adalah mencari kecocokan antara kemampuan internal perusahaan dengan peluang eksternal yang terjadi di pasar. Mencari kecocokan ini merupakan tanggungjrwab dari bagian pemasaran untuk menerapkan strategi pemasaran yang sesuai dengan produk yang dihasilkan dan survei dengan segmen pasar yang ingin dituju. Mengenali karakteristik pasar dan struktur pasar sangatlah menguntungkan bagi perusahan untuk dapat tetap bersaing dan survive.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Marketing strategy is one of the weapons for companies to face market competition. Basically, the marketing strategy is to find a match between the company's internal capabilities and the external opportunities that occur in the market. Finding a match is the responsibility of the marketing department to implement a marketing strategy that is in accordance with the product produced and a survey with the market segment you want to target. Recognizing market characteristics and market structure is very beneficial for companies to be able to remain competitive and survive.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;048320076-
dc.subjectstrategi pemasaranen_US
dc.subjectmeningkatkan penjualanen_US
dc.subjectmarketing strategyen_US
dc.subjectincrease salesen_US
dc.titleStrategi Pemasaran dalam Meningkatkan Volume Penjualan Surat Kabar pada Harian Umum Medan Pos Medanen_US
dc.title.alternativeMarketing Strategy in Increasing Newspaper Sales Volume at Medan Pos Medan Dailyen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
048320076 - Hamzah - Fulltext.pdfFulltext868.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.