Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/15838
Title: Analisis Faktor Yang Mempengaruhi Pengunjung Dalam Memilih Tempat Arena Bermain Fun & Fit Trampoline Studi kasus pada Fun & Fit Trampoline Jl. Iskandar Muda No. 7 Medan
Other Titles: Analysis of Factors Affecting Visitors in Choosing a Fun & Fit Trampoline Playground Case study on Fun & Fit Trampoline Jl. Iskandar Muda No. 7 Medan
Authors: Malinda, Fitrah
metadata.dc.contributor.advisor: Amelia, Wan Rizca
Keywords: fasilitas;promosi;kualitas pelayanan;facilities;promotions;service quality
Issue Date: 20-Sep-2021
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178320072
Abstract: Penelitian ini dilakukan dengan tujuan untuk menganalisis faktor yang mempengaruhi pengunjung memilih tempat arena bermain Fun & Fit Trampoline Medan dan untuk mengetahui apa yang paling dominan dalam mempengaruhi pengunjung memilih tempat arena bermain di Fun & Fit Trampoline. Jenis penelitian ini adalah menggunakan penelitian deskriptif dan data yang digunakan adalah data primer atau kuesioner. Populasi dalam penelitian ini adalah pengunjung Fun & Fit Trampoline, jenis sampel yang digunakan adalah teknik accidential sampling atau penentuan sampel secara kebetulan bertemu dengan peneliti yang berjumlah 66 orang. Hasil penelitian ini menunjunkkan bahwa faktor pelayanan karyawan dengan nilai eigenvalues sebesar 3.331 dan % of variance sebesar 47.584. Faktor ini terdiri dari indikator variabel kelengkapan (sarana dan prasarana) Fun & Fit Trampoline sangat lengkap, karyawan Fun & Fit Trampoline selalu tepat waktu dalam memberikan pelayanan kepada pelanggan, karyawan Fun & Fit Trampoline cepat tanggap dalam mengatasi masalah jika ada yang terjatuh dan mengalami kecelakaan saat bermain, setiap anak yang bermain diberi alat pelindung untuk menghindari kecelakaan saat sedang bermain, karyawan Fun & Fit Trampoline peduli akan keinginan pelanggan. Faktor penawaran harga murah secara langsung dengan nilai eigenvalues sebesar 1.257 dengan % of variance sebesar 17.957. Faktor ini terdiri dari indikator variabel karyawan Fun & Fit Trampoline menghampiri pengunjung sambil menawarkan promo yang sedang diadakan, karyawan Fun & Fit Trampoline menarik perhatian pengunjung dengan menawarkan berbagai macam promo agar pengunjung tertarik dan termotivasi untuk datang kembali. Faktor yang paling dominan dalam mempengaruhi pengunjung dalam memilih tempat bermain Fun & Fit Trampoline adalah faktor pelayanan karyawan dengan nilai eigenvalues sebesar 3.331 dan % of variance sebesar 47.584. This study was conducted with the aim of analyzing the factors that influence visitors to choose a place to play in the Fun & Fit Trampoline Medan and to find out what is the most dominant in influencing visitors to choose a place to play at the Fun & Fit Trampoline. This type of research is descriptive research and the data used are primary data or questionnaires. The population in this study were visitors to the Fun & Fit Trampoline, the type of sample used was the accidential sampling technique or the determination of the sample by chance meeting with researchers, totaling 66 people. The results of this study indicate that the employee service factor with eigenvalues of 3,331 and % of variance of 47,584. This factor consists of indicators of completeness variables (facilities and infrastructure) Fun & Fit Trampoline is very complete, Fun & Fit Trampoline employees are always on time in providing services to customers, Fun & Fit Trampoline employees are quick to respond in solving problems if someone falls and has an accident when playing, every child playing is provided with protective equipment to avoid accidents while playing, Fun & Fit Trampoline employees care about the wishes of customers. The factor of offering cheap prices directly with eigenvalues of 1,257 with a % of variance of 17,957. This factor consists of variable indicators Fun & Fit Trampoline employees approach visitors while offering the ongoing promo, Fun & Fit Trampoline employees attract visitors' attention by offering various kinds of promos so that visitors are interested and motivated to come back. The most dominant factor in influencing visitors in choosing a Fun & Fit Trampoline playground is the employee service factor with eigenvalues of 3,331 and % of variance of 47,584.
Description: 78 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/15838
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178320072 - Fitrah Malinda - Fulltext.pdfChapter IV3.01 MBAdobe PDFView/Open
178320072 - Fitrah Malinda - Chapter.pdf
  Restricted Access
Cover, Abstract, Chapter I,II,III,Bibliography1.58 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.