Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16257
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMinauli, Irna-
dc.contributor.advisorAisyah, Siti-
dc.contributor.authorRisnanda, Dita Ajeng-
dc.date.accessioned2021-12-29T03:02:25Z-
dc.date.available2021-12-29T03:02:25Z-
dc.date.issued2021-06-24-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/16257-
dc.description86 Halamanen_US
dc.description.abstractTujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui gambaran kecenderungan narsistik pada mahasiswa dengan intensitas penggunaan instagram. Peneliti menggunakan metode penelitian kuantitatif dengan responden merupakan mahasiswa/i dari kelas regular B di Fakultas Psikologi Universitas Medan Area yang berjumlah 69 orang. Alat ukur dalam penelitian ini menggunakan skala kecenderungan narsistik sebanyak 54 item (reliabilitas: 0.965) dan skala intensitas penggunaan Instagram sebanyak 21 item (reliabilitas: 0,940). Metode analisis data menggunakan deskriptif F% dengan bantuan SPSS versi 25.0. Hasil analisis data tersebut menunjukkan bahwa kecenderungan narsistik pada mahasiswa dengan intensitas penggunaan Instagram tergolong sedang. Kategori tertinggi aspek-aspek kecenderungan narsistik ada pada aspek memiliki kebutuhan yang ekspresif dengan nilai persentase 23%. Kemudian aspek dipenuhi dengan fantasi 16%, aspek mengeksploitasi hubungan interpersonal 16%, memiliki perasaan grandiose dan self-important 12%, aspek tidak memiliki rasa empati 10%, aspek merasa diri adalah individu yang khusus dan special 9%, dan aspek berperilaku arogan dan angkuh 8% dikategorikan sedang. Dan kategori terendah pada aspek perasaan iri dengan nilai persentase 6%. The purpose of this study is to find out the picture of narcissistic tendencies in students with the intensity of instagram use. Researchers used quantitative research methods with respondents are students from regular class B at the Faculty of Psychology, University of Medan Area which numbered 69 people. The measuring instrument in this study used a narcissistic tendency scale of 54 items (reliability: 0.965) and an intensity scale of 21 instagram usage items (reliability: 0.940). The data analysis method uses descriptive F% with the help of SPSS version 25.0. The results of the data analysis showed that narcissistic tendencies in students with moderate instagram usage intensity. The highest category of narcissistic tendency aspects is in the aspect of having expressive needs with a percentage value of 23%. Then the aspect is filled with fantasies 16%, aspects of exploiting interpersonal relationships 16%, having feelings of grandiose and self-important 12%, aspects of not having empathy 10%, aspects of feeling self is a special individual and special 9%, and aspects of behaving arrogantly and arrogantly 8% categorized moderately. And the lowest category on the aspect of feelings of envy with a percentage value of 6%.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;168600328-
dc.subjectkecenderungan narsistiken_US
dc.subjectmahasiswaen_US
dc.subjectpengguna instagramen_US
dc.subjectnarcissistic tendenciesen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectinstagram usersen_US
dc.titleGambaran Kecenderungan Narsistik Pada Mahasiswa Pengguna Instagram Di Fakultas Psikologi Universitas Medan Areaen_US
dc.title.alternativeAn Overview of Narcissistic Tendencies in Instagram Users at the Faculty of Psychology, University of Medan Areaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168600328 - Dita Ajeng Risnanda - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III,Bibliography1.35 MBAdobe PDFView/Open
168600328 - Dita Ajeng Risnanda - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV413.42 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.