Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16390
Title: Pengaruh Periklanan di Internet dan Strategi Pemasaran Terhadap Pembelian Tiket Air Asia di PT. Ameera Mekkah
Other Titles: The Effect of Internet Advertising and Marketing Strategy on Air Asia Ticket Purchases at PT. Ameera Mecca
Authors: Febriansyah, William
metadata.dc.contributor.advisor: Pribadi, Teddi
Keywords: iklan;internet;pemasaran;pembelian;advertising;purchasing
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM, 178320001;
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah Periklanan di Internet dan Strategi Pemasaran berpengaruh terhadap Keputusan Pembelian Tiket AirAsia di PT. Ameera Mekkah. Jenis penelitian ini adalah kuantitatif dengan populasi yang digunakan adalah seluruh konsumen PT. Ameera Mekkah, sedangkan sampel penelitian pada penelitian ini sebanyak 50 orang dengan menggunakan metode incidental sampling. Jenis data yang digunakan adalah data kuantitatif dengan sumber data dalam penelitian adalah data primer, teknik pengumpulan data dengan penyebaran kuesioner. Teknik analisis data yaitu Regresi Linier Berganda, Uji Asumsi Klasik, Uji t, Uji F dan Uji Koefisien Determinasi. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Periklanan di Internet dan Strategi Pemasaran secara parsial berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan Pembelian. Dan Periklanan di Internet dan Strategi pemasaran secara simultan berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan Pembelian di PT. Ameerah Mekkah. This study aims to determine whether Internet advertising and marketing strategies affect the AirAsia Ticket Purchase Decision at PT. Ameera Mekkah. This type of research is quantitative with the population used is all consumers of PT. Ameera Mekkah, while the research sample in this study were 50 people using the incidental sampling method. The type of data used is quantitative data with the data source in this study is primary data, data collection techniques by distributing questionnaires. Data analysis techniques are Multiple Linear Regression, Classical Assumption Test, t test, F test and Determination Coefficient Test. The results of this study indicate that advertising on the Internet and marketing strategies partially have a positive and significant effect on purchasing decisions. And advertising on the Internet and marketing strategies simultaneously have a positive and significant effect on purchasing decisions at PT. Ameerah Mekkah.
Description: 87 halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/16390
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178320001 - William Febriansyah - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV460.22 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
178320001 - William Febriansyah - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Bibliography1.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.