Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16417
Title: Pengaruh Kelengkapan dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli pada Perusahaan PT. Hexalab Sumatera
Other Titles: The Effect of Completeness and Product Quality on Buying Interest in PT. Hexalab Sumatra
Authors: Gulo, Mesrawati
metadata.dc.contributor.advisor: Syahputri, Yuni
Keywords: kualitas produk;minat beli;product quality;buying interest
Issue Date: 28-Sep-2021
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM, 178320017;
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah kelengkapan produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli pada perusahaan PT. Hexalab Sumatera, untuk mengetahui apakah Kualitas Produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli pada PT. Hexalab Sumatera, untuk mengetahui apakah Kelengkapan dan Kualitas Produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap Minat Beli pada PT. Hexalab Sumatera Populasi dalam penelitian ini adalah sebanyak 100 orang dengan menggunakan teknik sampling jenuh, dengan demikian jumlah sampel yang diambil dalam penelitian ini adalah sebanyak jumlah populasi yaitu 100 orang. Jenis penelitian ini adalah asosiatif yaitu penelitian untuk mengetahui pengaruh antara variabel bebas terhadap variabel terikat, dengan menggunakan teknik analisis statistik regresi linear berganda. Maka hasil penelitian yang diperoleh yaitu Kelengkapan produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli, Kualitas Produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli. kelengkapan dan kualitas produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli pada perusahaan PT. Hexalab Sumatera. This study aims to determine whether the completeness of the product has a positive and significant effect on buying interest in the company PT. Hexalab Sumatra, to find out whether product quality has a positive and significant effect on buying interest at PT. Hexalab Sumatra, to find out whether the Completeness and Quality of Products have a positive and significant effect on Buying Interest at PT. Sumatran Hexala. The population in this study was 100 people using saturated sampling technique, thus the number of samples taken in this study was as much as the total population, namely 100 people. This type of research is associative, namely research to determine the effect of independent variables on the dependent variable, using multiple linear regression statistical analysis techniques. So the results of the research obtained are the completeness of the product has a positive and significant effect on buying interest, Product Quality has a positive and significant effect on buying interest. completeness and product quality have a positive and significant effect on buying interest in the company PT. Sumatran Hexalab.
Description: 72 halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/16417
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178320017 - Mesrawati Gulo - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV624.19 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
178320017 - Mesrawati Gulo - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Bibliography1.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.