Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16499
Title: Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Konsumen dalam Memilih Jasa Perhotelan (Studi Kasus Hotel Aryaduta Medan)
Other Titles: Analysis of Factors Influencing Consumer Decisions in Choosing Hospitality Services (Case Study of Hotel Aryaduta Medan)
Authors: Hasibuan, Desmon
metadata.dc.contributor.advisor: Sugito
Keywords: kualitas layanan;fasilitas harga;keputusan konsumen
Issue Date: 6-Aug-2021
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178320388
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk menguji dan menganalisis Faktor - Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Konsumen Dalam Memilih Jasa Perhotelan”(Studi Kasus Hotel Aryaduta Medan). Jenis penelitian ini adalah asosiatif . Populasi penelitian ini tamu yang menginap di hotel Aryaduta Medan terhitung pada bulan Oktober, November dan Desember 2020. Pengambilan sampel dalam penelitian ini menggunakan teknik purposive sampling. Yaitu 82 responden. Teknik pengambilan data dalam penelitian ini adalah dengan menyebarkan kuesioner. Metode analisis data menggunakan uji analisis data, asumasi klasik dan hipotesis. Hasil penelitian menunjukan bahwa harga berpengaruh secara parsial terhadap keputusan konsumen sedangkan kualitas pelayanan dan fasilitas berpengaruh secara parsial terhadap keputusan konsumen pada hotel Aryaduta Medan. Kualitas pelayanan, fasilitas dan harga, berpengaruh secara simultan terhadap keputusan konsumen, pada hotel Aryaduta Medan. This study aims to examine and analyze the factors that influence consumer decisions in choosing hospitality services” (Case Study of Hotel Aryaduta Medan). This type of research is associative. The population of this study is guests who stay at the Aryaduta Medan hotel, starting in October, November and December 2020. The sampling in this study used a purposive sampling technique. That is 82 respondents. Data collection technique in this research is by distributing questionnaires. The data analysis method uses data analysis tests, classical assumptions and hypotheses. The results showed that the price had a partial effect on consumer decisions while the quality of services and facilities had a partial effect on consumer decisions at the Aryaduta Medan hotel. Service quality, facilities and prices, simultaneously affect consumer decisions, at the Aryaduta Medan hotel
Description: 89 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/16499
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178320388_Desmon Hasibuan_Fulltext.pdf
  Restricted Access
Cover, Abstract, Chapter I,II,III,Bibliography1.78 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
178320388_Desmon Hasibuan_Chapter IV.pdfChapter IV512.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.