Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16671
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRitonga, Syafruddin-
dc.contributor.advisorHidayat, Taufik Wal-
dc.contributor.authorNasution, Adriani Putri Shafira-
dc.date.accessioned2022-03-18T07:00:04Z-
dc.date.available2022-03-18T07:00:04Z-
dc.date.issued2020-09-03-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16671-
dc.description82 Halamanen_US
dc.description.abstractAdapun tujuan penelitian adalah: untuk mengetahui bagaimana strategi komunikasi pemasaran Taman Raja Batu dalam meningkatkan arus pariwisata di Kabupaten Mandailing Natal. Untuk mengetahui faktor-faktor apa yang menghambat dalam komunikasi pemasaran pariwisata Taman Raja Batu dalam meningkatkan arus pariwisata di Kabupaten Mandailing Natal. Strategi komunikasi pemasaran Wisata Taman Raja Batu yang dilakukan oleh pihak Dinas Pariwisata Kabupaten Mandailing Natal dengan melalui berbagai bentuk promosi baik secara internal maupun secara ekternal, dalam bentuk promosi melalui media sosial yang utama menyasar pada anak muda dan remaja, mengingat bahwa di era milenial seperti saat ini anak muda dan remaja tidak terlepas dari media sosial Facebook dan Instagram. Faktor-faktor yang menghambat dalam komunikasi pemasaran pariwisata Taman Raja Batu dalam meningkatkan arus pariwisata di Kabupaten Mandailing Natal adalah pemandu wisata sangat minim, sehingga kurang mampu menciptakan komunikasi yang baik dalam setiap pengenalan objek wisata. Dinas Pariwisata dalam meningkatkan arus sektor pariwisata Kabupaten Mandailing Natal selaku pengelola, kurangnya kesadaran, pola pikir dan keikut sertaan peran masyarakat pada setiap kegiatan yang ada di Wisata Taman Raja Batu. The research objectives are: To find out how the marketing communication strategy of Raja Batu Park in increasing the flow of tourism in Mandailing Natal Regency. To find out what factors are hampering in the marketing communication of Taman Raja Batu tourism in increasing the flow of tourism in Mandailing Natal Regency. The marketing communication strategy of the Raja Batu Park carried out by the Mandailing Natal District Tourism Office with various forms of promotion both internal and external, in the form of promotion through social media which primarily targets young people and adolescents, is questioned in the millennial era as currently young people and teenagers can not be separated from social media Facebook and Instagram. Factors that inhibit the marketing communication of Taman Raja Batu in increasing the flow of tourism in Mandailing Natal Regency are very minimal tour guides, so they do not support good communication in every promotion of tourist attractions. The Office of Tourism in increasing the flow of the Mandailing Natal Regency sector as the manager, increases awareness, mindset and participation of the community's role in every activity in Raja Batu Tourism Park.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;188530009-
dc.subjectstrategien_US
dc.subjectkomunikasi pemasaranen_US
dc.subjectarus pariwisataen_US
dc.subjectstrategyen_US
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.subjectflow of tourismen_US
dc.titleStrategi Komunikasi Pemasaran Pariwisata Taman Raja Batu dalam Meningkatkan Arus Pariwisata di Kabupaten Mandailing Natalen_US
dc.title.alternativeRaja Batu Park Tourism Marketing Communication Strategy to Increase Tourism Flow in Mandailing Natal Districten_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188530009 - Adrian Putri Shafira Nasution - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.12 MBAdobe PDFView/Open
188530009 - Adrian Putri Shafira Nasution - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV637.82 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.