Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16677
Title: Hubungan antara Konsep Diri dan Dukungan Sosial dengan Kecemasan Sosial pada Siswa Kelas X Listrik di SMK Negeri 2 Medan
Other Titles: The Relationship between Self-Concept and Social Support with Social Anxiety in Class X Electrical Students at SMK Negeri 2 Medan
Authors: Nadira, Ulfa
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, M Rajab
Munir, Abdul
Keywords: kepercayaan diri;keterbukaan diri;confidence;self disclosure
Issue Date: 3-Sep-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;161804001
Abstract: Tujuan dalam penelitian ini adalah 1) Hubungan kepercayaan Diri dengan kecemasan social pada siswa kelas X di sekolah SMA Negeri7 Medan. 2) Hubungan Keterbukaan diri dengan kecemasan sosia pada siswa kelas X di sekolah SMA Negeri7Medan. 3) Hubungan Kepercayaan diri dan Keterbukaan Diri dengan kecemasan social pada siswa kelas X di sekolah SMA Negeri7 Medan. Jenis penelitian ini adalah pendekatan kuantitatif dengan metode kolerasional.Metode penelitian kolerasional di gunakan untuk mendeteksi sejauh mana variasi-variasi pada suatu faktor yang berkaitan dengan variasi-variasi pada suatu atau lebih factor lain berdasar kan pada koefisien korelasi. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas X di Sekolah SMA Negeri7 Medan berjumlah2 08 siswa, dan sampel dalam penelitian ini berjumlah 98siswa. Berdasarkan hasil dari pembahasan penelitian ini menunjukkan 1) Ada hubungan antara kepercayaan diri dengan kecemasan social siswa kelas X SMA Negeri7 Medan. Kesimpulan ini diperoleh dan hasilp erhitunganya itu nilaithitung= 2,432. 2) Ada hubungan keterbukan diri dengan kecemasan social siswa kelas X SMA Negeri7 Medan. Kesimpulan ini diperolehdari hasil perhitungan yaitu nilaithitung= 2,270 padataraf alpha 5%. 3) Ada hubungan kepercayaan diri dan keterbukaan diri secara bersama-sama terhadap kecemasan social siswa. Kesimpulan ini diperoleh dari hasil perhitunganya itu nilaiFhitung = 5,870 pada taraf alpha 5%. The purpose of this study is 1) the relationship between self-confidence and social anxiety in class X students in Medan Public High School 7. 2) Relationship between self-disclosure and social anxiety in class X students at Medan State High School 7. 3) Relationship between Self-Confidence and Self-Openness with social anxiety in class X students at Medan Public High School 7. This type of research is a quantitative approach with kolerasional method. Kolerational research method is used to detect the extent to which variations in a factor related to variations on one or more other factors based on the correlation coefficient. The population in this study were students of class X in Medan Public High School 7 totaling 08 students, and the sample in this study amounted to 98 students. Based on the results of the discussion of this study shows 1) There is a relationship between self-confidence and social anxiety in class X Medan7 State Senior High School. This conclusion is obtained and the result is that the value count = 2.432. 2) There is a relationship between self-disclosure and social anxiety in class X Medan SMA7 students. This conclusion is obtained from the calculation result, that is the value count = 2.270 alpha 5%. 3) There is a relationship between self-confidence and self-disclosure together with students' social anxiety. This conclusion is obtained from the results of the calculation that the F value = 5.870 at the alpha level of 5%.
Description: 97 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16677
Appears in Collections:MT - Master of Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
161804001 - Ulfa Nadira - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography685.71 kBAdobe PDFView/Open
161804001 - Ulfa Nadira - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV336.47 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.