Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17057
Title: Strategi Komunikasi Pemasaran dalam Meningkatkan Penjualan pada Produk Parfum Merek E Aigner di Parkson Centre Point Medan
Other Titles: Marketing Communication Strategy to Increase Sales of E Aigner Brand Perfume Products at Parkson Center Point Medan
Authors: Hamdani, Riki
metadata.dc.contributor.advisor: Salmaniah, Nina Siti
Hidayat, Taufik Wal
Keywords: sales promotion;strategi komunikasi pemasaran;marketing communication strategy
Issue Date: 18-Feb-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;158530037
Abstract: Penelitian ini memiliki tujuan agar melihat bagaimana komunikasi pemasaran parfum E.Aigner dan manfaatnya pada penjualan di Parkson Centre Point Medan. Cara penelitian ini memakai cara penelitian kualitatif dengan pendekatan deskriptif. Strategi yang dipakai berdampak pada peningkatan penjualan pada produk parfum E.Aigner. Strategi pemasaran yang digunakan sangat banyak, namun menggunakan sales promotion masih dianggap efektif karena pengaruhnya terlihat jelas. Strategi pemasaran melalui sales promotion dilakukan dengan memberikan target setiap bulannya agar mencapai penjualan yang maksimal. Sales promotion bertugas menarik minat pengunjung mall dan berminat untuk membeli produk, jika konsumen sudah memiliki hasrat untuk membeli namun tidak jadi membeli produk, yang dilakukan sales promotion adalah melakukan penawaran lainnya. E.Aigner perfume and its benefits on sales at Parkson Center Point Medan. This research method uses qualitative research methods with a descriptive approach. The strategy used has an impact on increasing sales of E.Aigner perfume products. There are a lot of marketing strategies used, but using sales promotion is still considered effective because the effect is obvious. Marketing strategy through sales promotion is carried out by providing targets every month in order to achieve maximum sales. Sales promotion is tasked with attracting mall visitors and interested in buying products, if consumers already have the desire to buy but don't buy the product, what the sales promotion does is make other offers.
Description: 52 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17057
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158530037 - Riki Hamdani - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.44 MBAdobe PDFView/Open
158530037 - Riki Hamdani - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV297.67 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.