Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17084
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPurba, Annawati Dewi-
dc.contributor.advisorNafeesa-
dc.contributor.authorMadhy, Mar'i Ahmad-
dc.date.accessioned2022-06-20T10:24:58Z-
dc.date.available2022-06-20T10:24:58Z-
dc.date.issued2022-03-24-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/17084-
dc.description104 Halamanen_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara konsep diri dengan kepercyaan diri pada saat peresentasi di depan kelas pada Mahasiswa/I Fakultas Psikologi Stambuk 2019 di Universitas Medan Area. Penelitian ini sebanyak 30 Mahasiswa/I. Teknik pengambilan sampel menggunakan purposive sampling. Pengambilan data dilakukan menggunakan dua skala yaitu, skala konsep diri dan skala kepercayaan diri. Analisis data menggunakan teknik korelasi pearson product moment dengan rxy = 0,573 dengan signifikan p = 0,003 < 0,05. Artinya terdapat hubungan positif antara konsep diri dengan kepercayaan diri dengan asumsi bahwa semakin baik konsep diri maka semakin tinggi tingkat kepercayaan diri. Sebaliknya, semakin buruk konsep diri maka semakin rendah tingkat kepercayan diri. Dengan demikian maka hipotesis yang diajukan diterima. Sumbangan efektif konsep diri dalam kepercayaan diri sebesar 32,8% dan sisanya yaitu 67,2% dipengaruhi oleh factor-faktor lainnya. This research aims to find out the relationship between self-concept and self-awareness at the time of concentration in front of the class at the Students Faculty of Psychology Class of 2019 at the University of Medan Area. This study was as many as 30 Students. Sampling techniques using purposive sampling. Data collection uses two scales, namely the self-concept scale and self-confidence. Data analysis using pearson product moment correlation technique with rxy = 0.573 with significant p = 0.003 < 0.05. This means that there is a positive relationship between self-concept and self-confidence assuming that the better the self-concept, the higher the level of selfconfidence. On the contrary, the worse the self-concept, the lower the level of selfconfidence. Thus, the proposed hypothesis is accepted. The effective contribution of self-concept in self-confidence was 32.8% and the remaining 67.2% was influenced by other factors.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;158600123-
dc.subjectkonsep dirien_US
dc.subjectkepercayaan dirien_US
dc.subjectmahasiswaen_US
dc.subjectself concepten_US
dc.subjectconfidenceen_US
dc.titleHubungan Antara Konsep Diri Dengan Kepercayaan Diri Pada Mahasiswa/I Stambuk 2019 Universitas Medan Areaen_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Self-Concept and Confidence in Stambuk Students 2019 Medan University Areaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158600123 - Mar'i Ahmad Madhy - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV798.28 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
158600123 - Mar'i Ahmad Madhy - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, Ii, Iii, V, Bibliography1.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.