Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17142
Title: Analisis Partisipasi Anak-Anak Desa Ononamolo Talafu Kabupaten Nias Pada Kegiatan Rumah Belajar Sebagai Upaya Peningkatan SDM Anak Pada Masa Pandemi Covid-19”.
Other Titles: Analysis of Children's Participation in Ononamolo Talafu Village, Nias Regency in Learning House Activities as an Effort to Improve Children's Human Resources During the Covid-19 Pandemic".
Authors: Mitha, Syahra
metadata.dc.contributor.advisor: Batubara, Beby Masitho
Keywords: Partisipasi;Participation;Rumah Belajar;Study House;Peningkatan SDM Anak;Child Human Resources
Issue Date: Apr-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188520018
Abstract: Rumah belajar adalah sebagai wadah peningkatan Sumber Daya Manusia (SDM) anak pada masa pandemi covid-19 di Desa Ononamolo Talafu Kabupaten Nias. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui partisipasi anak-anak Desa Ononamolo Talafu Kabupaten Nias pada kegiatan rumah belajar sebagai upaya peningkatan SDM anak pada masa pandemi covid-19 beserta faktor-faktor yang mempengaruhi partisipasi anak-anak Desa Ononamolo Talafu Kabupaten Nias.Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah Suryosubroto yaitu adanya daya tarik dari objek yang bersangkutan, karena diperintahkan untuk berpartisipasi, adanya manfaat bagi dirinya. Metode penelitian yang digunakan adalah kualitatif dimana dengan cara observasi, wawancara dan dokumentasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa partisipasi anak-anak Desa Ononamolo Talafu Kabupaten Nias dapat dikatakan belum optimal, dikarenakan dalam mengikuti pembelajaran dari hari ke hari mengalami penurunan pada tingkat kehadiran anak- anak. Di awal-awal anak-anak sangat antusias dalam kehadiran yang begitu cepat datang ke rumah belajar dibandingkan dari waktu masuk pembelajaran, semangat dalam mengerjakan tugas, menyimak penjelasan. Faktor daya tarik dari objek yang bersangkutan, karena diperintahkan untuk berpartisipasi, adanya manfaat bagi dirinya mempengaruhi dalam partisipasi anak-anak Desa Ononamolo Talafu Kabupaten Nias pada kegiatan rumah belajar sebagai upaya peningkatan Sumber Daya Manusia (SDM) anak pada masa pandemi covid-19. A place for improving children's Human Resources (HR) during the covid-19 pandemic in Ononamolo Talafu Village, Nias Regency. The purpose of this study was to determine the participation of children from Ononamolo Talafu Village, Nias Regency, in home learning activities as an effort to increase children's human resources during the covid-19 pandemic and the factors that influence the participation of children in Ononamolo Talafu Village, Nias Regency.The theory used in this study is Suryosubroto, namely the attraction of the object in question, because it is ordered to participate, there is a benefit for him. The research method used is qualitative where by means of observation, interviews and documentation. The results showed that the participation of children in Ononamolo Talafu Village, Nias Regency, could be said to be not optimal, because in participating in learning from day to day there was a decrease in the level of children's attendance. In the beginning, the children were very enthusiastic in attending the study house so quickly compared to the time they entered the lesson, enthusiastic in doing assignments, listening to explanations. The attractiveness factor of the object in question, because it was ordered to participate, there are benefits for him influencing the participation of the children of Ononamolo Talafu Village, Nias Regency in home learning activities as an effort to increase the Human Resources (HR) of children during the covid-19 pandemic.
Description: 52 Hal
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17142
Appears in Collections:SP - Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188520018 - Syahra Mitha - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV280.14 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
188520018 - Syahra Mitha - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.