Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17293
Title: Pengaruh Motif Rasional dan Motif Emosional Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Supermarket Cemara Asri Pasar Buah Medan
Other Titles: The Influence of Rational Motives and Emotional Motives on Consumer Purchase Decisions at Cemara Asri Supermarket Medan Fruit Market
Authors: Ananda, Poppy
metadata.dc.contributor.advisor: Pribadi, Te
Keywords: Keputusan pembelian;motif rasional;emosional.
Issue Date: 2-Feb-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;168320152
Abstract: Penelitian ini memiliki tujuan untuk mengetahui apakah motif rasional dan motif emosional berpengaruh positif signifikan secara parsial maupun simultan terhadap keputusan pembelian konsumen di Cemara Astri Pasar Buah Medan. Penelitian di lakukan dengan angket yang disebarkan kepada 91 orang sampel yang terdiri dari konsumen Supermarket Cemara Asri Pasar Buah Medan. Jenis penelitian ini adalah penelitian kuantitatif dengan pendekatan asosiatif yaitu penelitian yang bertujuan untuk mengetahui adakah pengaruh variabel bebas terhadap variabel terikat. Teknik analisis data yang digunakan adalah regresi linear berganda. Hasil yang diperoleh dari penelitian ini adalah motif rasional dan motif emosional berpengaruh positif signifikan secara parsial maupun simultan terhadap keputusan pembelian konsumen Supermarket Cemara Asri Pasar Buah Medan. This study aims to determine whether rational motives and emotional motives have a significant positive effect partially or simultaneously on consumer purchasing decisions at Cemara Astri Fruit Market Medan. The research was conducted using a questionnaire distributed to 91 samples consisting of consumers of the Cemara Asri Supermarket, Medan Fruit Market. This type of research is quantitative research with an associative approach, namely research that aims to determine whether there is an effect of the independent variable on the dependent variable. The data analysis technique used is multiple linear regression. The results obtained from this study are rational motives and emotional motives have a significant positive effect partially or simultaneously on consumer purchasing decisions at Cemara Asri Supermarket Medan Fruit Market
Description: 72 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/17293
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168320152 - Poppy Ananda - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.15 MBAdobe PDFView/Open
168320152 - Poppy Ananda - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV424.6 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.