Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17520
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFachrian, Arif-
dc.contributor.authorMarlina, Liny-
dc.date.accessioned2022-06-29T09:49:17Z-
dc.date.available2022-06-29T09:49:17Z-
dc.date.issued2022-03-10-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/17520-
dc.description106 Halamanen_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui Perbedaan Kepuasan Pelayanan Fakultas Psikologi Universitas Medan Area Pada Mahasiswa Di Tinjau Dari Jenis Kelamin. Sampel dalam penelitian ini sebanyak 100 mahasiswa yang terdiri dari 50 mahasiswa Laki- Laki dan 50 Mahasiwa Perempuan pada Fakultas Psikologi Universitas Medan Area (UMA). Metode yang digunakan adalah metode kuantitatif. Bentuk skala yang digunakan adalah skala likert dengan koefisien reliabilitas Kepuasan Pelayanan menggunakan rumus alpha cronbach 0,962. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah teknik kuota sampling. Teknik analisis data menggunakan T-test yang diketahui bahwa terdapat perbedaan kepuasan pelayanan fakultas psikologi universitas medan area pada mahasiswa di tinjau dari jenis kelamin sebesar = 14,098 dengan signifikan 0,000(P < 0,05), dimana kepuasan pelayanan mahasiswa laki- laki dikategorikan Rendah (Mean Empirik 110,26 < Mean Hipotetik 125,0), dimana selisis kedua mean kurang dari (SD= 13,398), sedangkan kepuasan pelayanan mahasiswa perempuan dikategorikan Tinggi ( Mean Empirik 162,38 < Mean Hipotetik 125,0), dimana selisis kedua mean kurang dari SD= 22,446). This study aims to determine the difference in service satisfaction of the Faculty of Psychology, University of Medan Area on students in terms of gender. The sample in this study was 100 students consisting of 50 male students and 50 female students at the psychology faculty of Medan Area University (UMA). The method used is a quantitative method. The form of the scale used is a Likert scale with a reliability coefficient of Service Satisfaction using the Cronbach alpha formula of 0.962. The sampling technique used is the quota sampling technique. The data analysis technique used T-test which was known that there was a difference in service satisfaction of the faculty of psychology at Medan Area University in terms of gender = 14,098 with a significant 0.000 (P < 0.05), where service satisfaction for male students was categorized as low ( Empirical Mean 110.26 < Hypothetical Mean 125.0), where both mean less than (SD = 13.398), while female student service satisfaction was categorized as High (Empirical Mean 162.38 < Hypothetical Mean 125.0), where both mean more than (SD = 22,446).en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;178600258-
dc.subjectkepuasanen_US
dc.subjectpelayananen_US
dc.subjectlaki lakien_US
dc.subjectperempuanen_US
dc.subjectsatisfactionen_US
dc.subjectserviceen_US
dc.subjectmaleen_US
dc.subjectfemaleen_US
dc.titlePerbedaan Kepuasan pelayanan Fakultas Psikologi Universitas Medan Area Pada Mahasiswa Di Tinjau Dari Jenis Kelaminen_US
dc.title.alternativeDifferences in Service Satisfaction of the Faculty of Psychology, University of Medan Area on Students in terms of Genderen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178600258 - Liny Marlina - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV583.96 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
178600258 - Liny Marlina - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III,Bibliography1.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.