Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17560
Title: Pengaruh Kualitas Pelayanan (Service Quality) Terhadap Kepuasan Konsumen Menggunakan Jasa PT. Pegadaian (Persero) Cabang Medan Sunggal
Other Titles: The Effect of Service Quality on Consumer Satisfaction Using the Services of PT. Pegadaian (Persero) Medan Sunggal Branch
Authors: Winata, Sandra
metadata.dc.contributor.advisor: Wahyuni, Nini Sri
Keywords: Kualitas Pelayanan dan Kepuasan Konsumen;Service Quality and Consumer Satisfaction
Issue Date: 11-Mar-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178600042
Abstract: Kepuasan konsumen adalah suatu perasaan puas atau kecewa yang dapat dirasakan oleh konsumen/nasabah dalam menerima suatu produk ataupun jasa.tujuan dari penelitian ini adalah untuk pengaruh antara kualitas pelayanan terhadap kepuasan konsumen pada PT. Pegadaian Cabang Medan Sunggal.hipotesis pada penelitian ini terdapat pengaruh antara kualitas pelayanan terhadap kepuasan konsumen. Subjek penelitian berjumlah 100 orang konsumen/nasabah PT. Pegadaian (Persero) Cabang Medan Sunggal dan pengambilan sampel menggunakan teknik purposive sampling. Metode pengumpulan data menggunakan skala kualitas pelayanan dan kepuasan konsumen. Metode analisis pada penelitian ini menggunakan metode analisis regresi linear sederhana. Kontribusi kualitas pelayanan terhadap kepuasan konsumen sebesar 37,0%. Consumer satisfaction is a feeling of satisfaction or disappointment that can be felt by consumers/customers in receiving a product or service. The purpose of this research is to influence the quality of service on customer satisfaction at PT. Pegadaian Medan Sunggal Branch. The hypothesis in this study is that there is an influence between service quality and customer satisfaction. The research subjects were 100 consumers/customers of PT. Pegadaian (Persero) Medan Sunggal Branch and sampling using purposive sampling technique. The data collection method uses a scale of service quality and customer satisfaction. The analytical method in this study uses a simple linear regression analysis method. The contribution of service quality to customer satisfaction is 37.0%.
Description: 109 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/17560
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178600042 - Sandra Winata - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV306.67 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
178600042 - Sandra Winata - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography2.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.