Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17983
Title: Pengaruh Content Marketing dan Social Media Marketing terhadap Costumer Engagement pada Generasi Z Pengguna Aplikasi Shopee di Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas HKBP Nomensen Medan
Other Titles: The Influence of Content Marketing and Social Media Marketing on Customer Engagement on Generation Z Shopee App Users on Faculty of Economics and Business, University of HKBP Nomensen Medan
Authors: Naibaho, Tresia L
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, Adelna
Keywords: Content Marketing;Social Media Marketing;Costumer Engagement;Content Marketing;Social Media Marketing;Costumer Engegement
Issue Date: 30-Jun-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188320031
Abstract: Media sosial saat ini digunakan sebagai wadah perusahaan untuk memperkenalkan produk-produk mereka. Engagement dapat membantu perusahaan untuk mengetahui perilaku konsumen mereka. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh content marketing dan social media marketing terhadap customer engagement pada generasi z pengguna aplikasi Shopee di Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universita HKBP Nommensen Medan. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif. Penelitian ini memiliki populasi sebanyak 191 konsumen dengan menggunakan rumus Slovin maka sampel yang digunakan sebanyak 66 responden. Temuan pada penelitian ini adalah content marketing (X1) berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap customer engagement dengan uji parsial, dimana hasil yang didapatkan adalah Thitung (3,805) > Ttabel (1,669) serta tingkat signifikannya adalah 0,00 <0,1. Untuk social media marketing (X2) berpengaruh secara parsial terhadap customer engagement dengan Thitung (3,081) > Ttabel (1,669) dimana tingkat signifikansinya adalah 0,003 < 0,1. Pada uji koefisien determinasi ditemukan bahwa content marketing dan social media marketing berpengaruh sebesar 0,432 dengan nilai persentasenya 43,2% terhadap costumer engagement. Social media is currently used as a platform for companies to introduce their products. Engagement can help companies to know their consumer behavior. This study aims to determine the effect of content marketing and social media marketing on customer engagement in Generation Z of Shopee application users at the Faculty of Economics and Business, HKBP Nommensen University, Medan. This study uses quantitative methods. This study has a population of 191 consumers using the Slovin formula, the sample used is 66 respondents. The findings in this study are content marketing (X1) has a positive and significant effect on customer engagement with a partial test, where the results obtained are T-value(3.805) > Ttable (1.669) and the significance level is 0.00 <0.1. For social media marketing (X2), it has a partial effect on customer engagement with Tvalue (3.081) > T table (1.669) where the significance level is 0.003 < 0.1. In the coefficient of determination test, it was found that content marketing and social media marketing had an effect of 0.432 with a percentage value of 43,2% on customer engagement.
Description: 79 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/17983
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188320031 - Tresia L. Naibaho - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III,V, Bibliography3.74 MBAdobe PDFView/Open
188320031 - Tresia L. Naibaho - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV2.13 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.