Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18058
Title: Pengaruh Kemudahan Penggunaan dan Keamanan Terhadap Minat Beli Ulang dengan Kepercayaan Sebagai Variabel Intervening (Studi pada Pengguna Aplikasi Shopee di Kabupaten Mandailing Natal)
Other Titles: The Influence of Ease of Use and Security on Repurchasing Interest With Trust as Intervening Variables (Study on Shopee Application Users in Mandailing Natal District)
Authors: Halomoan, Fery
metadata.dc.contributor.advisor: Tarigan, Eka Dewi Setia
Keywords: kemudahan penggunaan;keamanan;kepercayaan;minat beli ulang;ease of use;security;trust;repurchase interest
Issue Date: 5-Aug-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188320105
Abstract: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis Pengaruh Kemudahan Penggunaan Dan Keamanan Terhadap Minat Beli Ulang Dengan Kepercayaan Sebagai Variabel Intervening (Studi Pada Pengguna Aplikasi Shopee Di Kabupaten Mandailing Natal). Metode penelitian yang dilakukan adalah penelitian kuantitatif, dimana variabel diukur dengan skala likert. Metode pengumpulan data dilakukan dengan Angket ( Kusioner). Populasi dalam penelitian ini adalah masyarakat pengguna aplikasi Shopee di Kabupaten Mandailing Natal. Sampel dalam penelitian ini berjumlah 200 Responden. Pengolahan data menggunakan perangkat lunak SmartPLS (v.3.2.8). Analisis yang di gunakan adalah Analisis Deskriptif, Uji Validitas, Uji Reliabilitas, Model Pengukuran (Outer Model), Model Struktural (Inner Model), Analisis Korelasi Determinasi (R2). Sehingga dapat disimpulkan bahwa variabel dependen (Minat Beli Ulang) dipengaruhi oleh variabel independen (Kemudahan Penggunaan, Keamanan dan Kepercayaan) sebesar 85,6%. Dan sisanya 14,4% lainnya dipengaruhi oleh faktor lain yang tidak dimasukkan dalam penelitian ini. Sehingga secara bersama sama (simultan) semua variabel independen (Kemudahaan Penggunaan, Keamanan dan Kepercayaan) berpengaruh positif terhadap variabel dependen (Minat Beli Ulang). The purpose of this study was to determine and analyze the effect of ease of use and security on repurchase intention with trust as an intervening variable (study of shopee application users in Mandailing Natal district). The research method used is quantitative research, where the variables are measured using a Likert scale. The method of data collection is done with a questionnaire (questionnaire). The population in this study is the Shopee application user community in Mandailing Natal Regency. The sample in this study amounted to 200 respondents. Data processing using SmartPLS software (v.3.2.8). The analysis used is Descriptive Analysis, Validity Test, Reliability Test, Measurement Model (Outer Model), Structural Model (Inner Model), Determination Correlation Analysis (R^2). So it can be concluded that the dependent variable (Repurchase Interest) is influenced by the independent variable (Ease of Use, Security and Trust) of 85.6%. And the remaining 14.4% were influenced by other factors that were not included in this study. So that simultaneously (simultaneously) all independent variables (Ease of Use, Security and Trust) have a positive effect on the dependent variable (Repurchase Interest).
Description: 87 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/18058
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188320105 - Fery Halomoan - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III, Bibliography2.29 MBAdobe PDFView/Open
188320105 - Fery Halomoan - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV784.43 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.