Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18338
Title: Analisis Efektivitas Angkutan Non Trayek Berbasis Aplikasi (Go-Jek) Sebagai Pilihan Moda Transportasi di Kota Medan
Other Titles: Analysis of the Effectiveness of Application-Based Non-Route Transportation (Go-Jek) as a Choice of Transportation Mode in Medan City
Authors: Sianipar, Sony Hardian
Keywords: analisis;efektivitas;go-jek;moda transportasi;analysis;effectiveness;go-jek;mode of transportation
Issue Date: 26-Aug-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178110174
Abstract: Penelitian ini adalah menganalisis angkutan non trayek berbasis aplikasi (Go-Jek) sebagai pilihan moda transportasi di kota Medan.Tujuan pada penelitian ini adalah untuk mengetahui efektifitas atas kinerja dan layanan yang diberikan angkutan non trayek Gojek Online, serta dampak yang diberikan dalam mengatasi ketidakstabilan mobilitas dalam sistem transportasi di kota Medan. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif deskriptif, dilakukan di Kota Medan wilayah sekitaran Kecamatan Medan Denai, Sampel yang digunakan sebanyak 120 orang dengan menggunakan penentuan teknik sampling accidental . Pengumpulan data penelitian ini dilakukan melalui wawancara, observasi, dan dokumentasi. Teknik analisis data yang digunakan dengan metode EPIC Model. Hasil penelitian yang ditemukan : Berdasarkan perhitungan nilai EPIC Rate diatas, hasil akhir dari nilai EPIC rate adalah 4,30 yang jika dimasukkan kedalam skala penilaian maka termasuk kedalam kategori sangat efektif. Hal ini memperlihatkan bahwa transportasi non trayek berbasis aplikasi (Go-Jek) sangat efektif sebagai pilihan moda transportasi bagi kota Medan, dalam memberi jawaban atas indikator Efektivitas Angkutan Non Trayek Berbasis Aplikasi (Go-Jek) Sebagai Pilihan Moda Transportasi Di Kota Medan kebutuhan kualitas layanan rata-rata yang diperoleh adalah 4,34 bahwa pada indikator ini termasuk dalam kategori interval sangat efektif, dalam indikator harga/tarif rata-rata yang diperoleh adalah 4,28 termasuk dalam kategori interval sangat efektif , dalam indikator kepuasan pelanggan rata-rata yang diperoleh adalah 4,24 termasuk dalam kategori interval sangat efektif, dalam indikator efesiensi waktu tempuh nilai dari rata-rata yang diperoleh adalah 4,36 termasuk dalam kategori interval sangat efektif, dan dalam indikator kemudahan dan ketersediaan moda rata-rata yang diperoleh adalah 4,31 termasuk dalam kategori interval sangat efektif. This study is to analyze application-based non-route transportation (GoJek) as a choice of transportation mode in the city of Medan. The purpose of this study is to determine the effectiveness of the performance and services provided by Gojek Online non-route transportation, as well as the impact given in overcoming mobility instability in the system. transportation in the city of Medan. This study uses descriptive quantitative methods, conducted in the city of Medan, the area around the district of Medan Denai, the sample used is 120 people using the determination of accidental sampling technique. The data collection of this research was done through interviews, observation, and documentation. The data analysis technique used is the EPIC Model method. The results of the study found: Based on the calculation of the EPIC Rate value above, the final result of the EPIC rate value is 4.30 which if included in the rating scale is included in the very effective category. This shows that application-based non-route transportation (Go-Jek) is very effective as a choice of transportation mode for the city of Medan, in providing answers to the indicators of the Effectiveness of Application-Based Non-Route Transportation (Go-Jek) as a Mode of Choice for Transportation In Medan City the need for service quality the average obtained is 4.34 that this indicator is included in the very effective interval category, in the price/tariff indicator the average obtained is 4.28 is included in the very effective interval category, in the average customer satisfaction indicator obtained is 4.24 included in the very effective interval category, in the travel time efficiency indicator the value of the average obtained is 4.36 included in the very effective interval category, and in the ease and availability indicators the average obtained is 4.31 included in the category of very effective intervals.
Description: 75 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18338
Appears in Collections:SP - Civil Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178110174 - Sony Hardian Sianipar - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.78 MBAdobe PDFView/Open
178110174 - Sony Hardian Sianipar - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV490.55 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.