Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18364
Title: Analisis Faktor-faktor Employee Engagement pada Karyawan PT. Mutia Culinary Concept (Mutia Garden) Medan
Other Titles: Employee Engagement Factors Analysis on PT. Mutia Culinary Concept (Mutia Garden) Medan Employees
Authors: Purba, Sundari Oktianna
Keywords: analisis faktor;employee engagement;karyawan;factors analysis;employee engagement;employees
Issue Date: 30-Aug-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178600231
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui sumbangan efektif dari faktor-faktor yang mempengaruhi employee engagement pada karyawan PT. Mutia Culinary Concept (Mutia Garden) Medan. Metode penelitian yang digunakan adalah kuantitatif dengan desain deskriptif. Subjek dalam penelitian ini adalah karyawan di Kantor PT. Mutia Culinary Concept (Mutia Garden) Medan yang berjumlah 40 orang. Pengambilan sampel menggunakan Teknik Purposive Sampling. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan skala, yaitu skala internal dan skala eksternal employee engagement. Angka MSA dan tabel anti image matriks, yang terdapat pada anti image correlation , menunjukkan kontribusi biografis Karyawan (Q1) adalah 77,4%, karateristik kepribadian (Q2) adalah 86,7%, rasa percaya kepada perusahaan (Q3) adalah 85,3%, rasa bangga pada perusahaan (Q4) adalah 90,1%, persepsi karyawan bahwa pekerjaannya memiliki makna dan tujuan (Q5) adalah 79,9%, kepemimpinan (Q6) adalah 84,4%, lingkungan kerja (Q7) adalah 88,8%, kompensasi (Q8) adalah 74,6%, pelatihan (Q9) adalah 85,6%, dan teamwork (Q10) adalah 80,5%. Dalam penelitian ini faktor-faktor employee engagement yang dimiliki karyawan tergolong tinggi dengan nilai KMO and Barlett’ s Test sebesar 0,879. This study aims to determine the effective contribution of the factors that influence employee engagement on employees of PT. Mutia Culinary Concept (Mutia Garden) Medan. The research method of this study use quantitative with a descriptive design. The subjects in this study were employees at the office of PT. Mutia Culinary Concept (Mutia Garden) Medan, totaling 40 people. Sampling using Purposive Sampling Technique. Data was collected using a scale, namely the internal scale and the external scale of employee engagement. The MSA numbers and the anti-image matrix table, which are found in the anti-image correlation, show that the employee's biographical contribution (Q1) is 77.4%, personality characteristics (Q2) is 86.7%, trust in the company (Q3) is 85.3 %, pride in the company (Q4) is 90.1%, employees' perception that their work has meaning and purpose (Q5) is 79.9%, leadership (Q6) is 84.4%, work environment (Q7) is 88, 8%, compensation (Q8) is 74.6%, training (Q9) is 85.6%, and teamwork (Q10) is 80.5%. In this study, the employee engagement factors owned by the employees are classified as high with the KMO and Barlett's Test scores of 0.879.
Description: 147 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/18364
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178600231 - Sundari Oktianna Purba - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography2.02 MBAdobe PDFView/Open
178600231 - Sundari Oktianna Purba - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV453.15 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.