Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18371
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Azizah, Nur | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-15T03:40:58Z | - |
dc.date.available | 2022-11-15T03:40:58Z | - |
dc.date.issued | 2022-09-15 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/18371 | - |
dc.description | 88 Halaman | en_US |
dc.description.abstract | Penelitian ini bertujuan untuk melihat hubungan antara kecemasan dengan prokrastinasi akademik pada siswa di SMA swasta Al Washliyah 3 Medan. Skala yang digunakan pada penelitian ini adalah skala kecemasan dan skala prokrastinasi akademik dimana yang menjadi subjek dalam penelitian ini adalah siswa SMA swasta Al Washliyah 3 Medan yang berjumlah 61 siswa. Metode analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah korelasi Product Moment, maka dapat diperoleh hasil sebagai berikut: terdapat hubungan positif yang signifikan antara kecemasan dengan prokrastinasi akademik. Hasil ini dibuktikan dengan koefisien korelasi rxy = 0,409; P = 0,000 < 0,05, bahwa kecemasan berkontribusi terhadap prokrastinasi akademik sebesar 16,7%. Dari hasil ini diketahui bahwa masih terdapat 83,3% dari faktor lain dari prokrastinasi akademik yang tidak dijelaskan dalam penelitian dan tidak terlihat dalam penelitian ini. Bahwa siswa memiliki kecemasan yang tergolong tinggi dengan mean empiric = 133.33 > mean hipotetik = 93 dimana selisi kedua mean melebihi bilangan SD = 15.344 dan prokrastinasi akademik siswa tergolong tinggi dengan mean empiric 129.70 > mean hipotetik = 102 dimana selisih kedua mean melebihi bilangan SD = 15.920. Dari hasil penelitian ini, maka hipotesis yang diajukan dinyatakan diterima. This study aims to examine the correlation between anxiety and academic procrastination in students at private high school Al Washliyah 3 Medan. The scale used in this study is the anxiety scale and the procrastination scale where the subjects in this study were private high school students Al Washliyah 3 Medan who found 61 students. The data analysis method used in this study is Product Moment correlation, so the following results can be obtained: there is a significant positive correlation between anxiety and academic procrastination. This result is evidenced by the correlation coefficient rxy = 0.409; P = 0.000 <0.05, that anxiety about academic procrastination is 16.7%. From these results it is known that there are still 83.3% of other factors of academic procrastination that are not explained in the study and are not seen in this study. Students have high anxiety that with empirical mean = 133.33 > hypothetical mean = 93 where the second difference exceeds SD number = 15.344 and students' academic procrastination is high with empirical mean 129.70 > hypothetical mean = 102 where the difference between the two means exceeds the number SD = 15,920 . From the results of this study, the proposed hypothesis is accepted. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Universitas Medan Area | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NPM;178600386 | - |
dc.subject | kecemasan | en_US |
dc.subject | prokrastinasi akademik | en_US |
dc.subject | siswa | en_US |
dc.subject | anxiety | en_US |
dc.subject | academic procrastination | en_US |
dc.subject | students | en_US |
dc.title | Hubungan Kecemasan dengan Prokrastinasi Akademik pada Siswa di SMA Al Washliyah 3 Medan | en_US |
dc.title.alternative | The Correlation of Anxiety with Academic Procrastination in Students at SMA Al Washliyah 3 Medan | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | SP - Psychology |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
178600386 - Nur Azizah - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography | 2.11 MB | Adobe PDF | View/Open |
178600386 - Nur Azizah - Chapter IV.pdf Restricted Access | Chapter IV | 477 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.