Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18371
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAzizah, Nur-
dc.date.accessioned2022-11-15T03:40:58Z-
dc.date.available2022-11-15T03:40:58Z-
dc.date.issued2022-09-15-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/18371-
dc.description88 Halamanen_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk melihat hubungan antara kecemasan dengan prokrastinasi akademik pada siswa di SMA swasta Al Washliyah 3 Medan. Skala yang digunakan pada penelitian ini adalah skala kecemasan dan skala prokrastinasi akademik dimana yang menjadi subjek dalam penelitian ini adalah siswa SMA swasta Al Washliyah 3 Medan yang berjumlah 61 siswa. Metode analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah korelasi Product Moment, maka dapat diperoleh hasil sebagai berikut: terdapat hubungan positif yang signifikan antara kecemasan dengan prokrastinasi akademik. Hasil ini dibuktikan dengan koefisien korelasi rxy = 0,409; P = 0,000 < 0,05, bahwa kecemasan berkontribusi terhadap prokrastinasi akademik sebesar 16,7%. Dari hasil ini diketahui bahwa masih terdapat 83,3% dari faktor lain dari prokrastinasi akademik yang tidak dijelaskan dalam penelitian dan tidak terlihat dalam penelitian ini. Bahwa siswa memiliki kecemasan yang tergolong tinggi dengan mean empiric = 133.33 > mean hipotetik = 93 dimana selisi kedua mean melebihi bilangan SD = 15.344 dan prokrastinasi akademik siswa tergolong tinggi dengan mean empiric 129.70 > mean hipotetik = 102 dimana selisih kedua mean melebihi bilangan SD = 15.920. Dari hasil penelitian ini, maka hipotesis yang diajukan dinyatakan diterima. This study aims to examine the correlation between anxiety and academic procrastination in students at private high school Al Washliyah 3 Medan. The scale used in this study is the anxiety scale and the procrastination scale where the subjects in this study were private high school students Al Washliyah 3 Medan who found 61 students. The data analysis method used in this study is Product Moment correlation, so the following results can be obtained: there is a significant positive correlation between anxiety and academic procrastination. This result is evidenced by the correlation coefficient rxy = 0.409; P = 0.000 <0.05, that anxiety about academic procrastination is 16.7%. From these results it is known that there are still 83.3% of other factors of academic procrastination that are not explained in the study and are not seen in this study. Students have high anxiety that with empirical mean = 133.33 > hypothetical mean = 93 where the second difference exceeds SD number = 15.344 and students' academic procrastination is high with empirical mean 129.70 > hypothetical mean = 102 where the difference between the two means exceeds the number SD = 15,920 . From the results of this study, the proposed hypothesis is accepted.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;178600386-
dc.subjectkecemasanen_US
dc.subjectprokrastinasi akademiken_US
dc.subjectsiswaen_US
dc.subjectanxietyen_US
dc.subjectacademic procrastinationen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.titleHubungan Kecemasan dengan Prokrastinasi Akademik pada Siswa di SMA Al Washliyah 3 Medanen_US
dc.title.alternativeThe Correlation of Anxiety with Academic Procrastination in Students at SMA Al Washliyah 3 Medanen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178600386 - Nur Azizah - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography2.11 MBAdobe PDFView/Open
178600386 - Nur Azizah - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV477 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.