Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/1872
Title: | Hubungan Antara Kebiasaan Belajar dan Dukungan Orang Tua Dengan Prestasi Belajar |
Authors: | Ningsih, Sri Hartati |
Keywords: | prestasi belajar;kebiasaan belajar;dukungan orang tua |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universitas Medan Area |
Abstract: | This research has a purpose to know the relationship between studying habit and parents’ support to the students achievement.The subject is 62 students of the eighth of SMP 5 Stabat whichis taken as purposive sampling.Data collecting is done by documentation such as of report value, SPM test to get data abaout the smarttess and we Habit scale and parents’ support scale. Data Analysis uses multiple Regresion Analysis, it makes the results 1) There is significant relationship between studying habit and parents’ support with students achievement. ( Freg = 58.234 ; p < 0,050). 2)There is significant positive relationship between parents support and students achievement,by efectife contribution as much as 46,8%. 3)There is significant positive relationship between parents’ support and students achievement, by efective contribution which is gotten as 66,0%. The total of efective contribution from both of free variable (studying habit and parents’ support) to the students achievement is 66,4%. From this result, it is known that there is still 33,6% of contribution from another factor to the students achievement. |
Description: | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara kebiasaan belajar dan dukungan orangtua dengan prestasi belajar. Subjek adalah 62 orang siswa kelas VIII SMP Negeri 5 Stabat yang diambil secara purposive sampling. Pengumpulan data dilakukan dengan dokumentasi berupa nilai rapor, Tes SPM untuk memperoleh data tentang kecerdasan, dan menggunakan skala kebiasaan dan skala dukungan orangtua. Analisis data menggunakan Analisa Regresi Berganda didapatkan hasil adalah 1). Ada hubungan yang signifikan antara kebiasaan belajar dan dukungan orangtua dengan prestasi belajar (Freg = 58,234; p < 0,050), 2). Ada hubungan positif yang signifikan antara kebiasaan belajar dengan prestasi belajar dengan sumbangan 46,8%. 3). Ada hubungan positif yang signifikan antara dukungan orangtua dengan prestasi belajar, dengan sumbangan efektif sebesar 66,0%. Total sumbangan efektif dari kedua variabel bebas (kebiasaan belajar dan dukungan orangtua) terhadap prestasi belajar adalah sebesar 66,4%. Dari hasil ini diketahui bahwa masih terdapat 33,6% sumbangan dari faktor lain terhadap prestasi belajar. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/1872 |
Appears in Collections: | MT - Master of Psychology |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
121804049_file 1.pdf | Cover | 94.56 kB | Adobe PDF | View/Open |
121804049_file 2.pdf | Abstract | 39.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
121804049_file 3.pdf | Introduction | 81.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
121804049_file 4.pdf | Chapter I | 87.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
121804049_file 5.pdf | Chapter II | 178.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
121804049_file 6.pdf | Chapter III | 114.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
121804049_file 8.pdf | Reference | 72.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.