Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18844
Title: Analisis Pelayanan Eazy Passport Pada Kantor Imigrasi Kelas I Khusus TPI Medan
Other Titles: Analysis of Eazy Passport Services at the Special Class I Immigration Office at TPI Medan
Authors: Lishar, Nurul Ghassani
Keywords: pelayanan publik;eazy passport;program imigrasi;public service;imigration program
Issue Date: 15-May-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188520040
Abstract: Pelayanan Publik adalah rangkaian kegiatan dalam rangka pemenuhankebutuhan pelayanan sesuai dengan peraturan peundang-undangan bagi setiap warga negara dan penduduk atas barang, jasa, atau pelayanan administratif yang disediakan olehpenyelenggara. layanan Eazy passport merupakan program yang dibuat direktorat jendral Imigrasi kemudian di jalankan oleh kantor Imigrasi seluruh wilayah Indonesia untuk memermudah masyarakat dalam mengurus paspor pada kondisi pandemi tanpa harus datang ke kantor Imigrasi Kelas I Khusus TPI Medan. Petugas Imigrasi yang mendatangi masyarakat ketempat. Pemohon. Program ini terbit pada tahun 2020 dan masih berjalan hingga tahun 2022. Adapun tujuan penelitian ini adalah menganalisis bagaimana pelayanan Eazy Pasport pada Kantor Imigrasi Kelas I Khusus TPI Medan sesuai dengan Asas Pelayanan Publik dalam UU Nomor 25 Tahun 2009 tentang Pelayanan Publik serta Apa yang menjadi kendala dari Pelayanan Eazy Passport. Sesuai dengan kerangkapemikiran pada penelitian ini, peneliti menggunakan Teori 5 Prinsip Pelayanan Publik. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif deskriptif menggunakan teknik wawancara, observasi, dan dokumentasi. Berdasarkan Analisis, hasil program sesuai dengan yang di harapkan dan dapat mempermudah masyarakat. Namun ada kendala dari program ini yaitu jaringan yang terkadang di beberapa wilayah tidak stabil dan transportasi yang belum sepenuhnya memadai. Public Service is a series of activities in the context of fulfilling service needs in accordance with the laws and regulations for every citizen and resident ofgoods, services, or administrative services provided by the organizer. Eazy passport service is a program created by the Directorate General of Immigration and then run by Immigration offices throughout Indonesia to make it easier for people to apply for passports in pandemic conditions without having to come to the Class I Immigration Office for TPI Medan. Immigration officers who visit the local community. applicant. This program was published in 2020 and is stillrunning until 2022. The purpose of this study is to analyze how the Eazy Passport service at the Immigration Office Class I Special TPI Medan is in accordance with the Principles of Public Service in Law Number 25 of 2009 concerning Public Services and what are the obstacles from the Eazy Passport Service. In accordancewith the framework of this research, the researcher uses the Theory of 5 Principlesof Public Service. This study uses a descriptive approach using interview, observation, and documentation techniques. Based on the analysis, the results of the program are expected and can facilitate the community. However, there are obstacles from this program, namely the network which is sometimes unstable in some areas and transportation that is not yet fully adequate.
Description: 65 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18844
Appears in Collections:SP - Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188520040 - Nurul Ghassani Lishar - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV552.7 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
188520040 - Nurul Ghassani Lishar - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.