Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/19595
Title: Analisis Peningkatan Mutu Pendidikan Di SD Negeri Nomor 101900 Kecamatan Lubuk Pakam Kabupaten Deli Serdang
Other Titles: Analysis of Improving the Quality of Education in Public Elementary School Number 101900, Lubuk Pakam District, Deli Serdang Regency
Authors: Wagino
Keywords: strategy;strategi;mutu;quality;pendidikan;education
Issue Date: 18-Aug-2017
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;141801125
Abstract: Pendidikan merupakan f~tktor utama dalam pembentukan pribadi manusia. Pendidikan sangat berperan dalam membentuk baik atau buruknya pribadi manusia menurut ukuran normatif. Menyadari akan hal tersebut, pemerintah sangat serius menangani bidang pendidikan, sebab dengan sistem pendidikan yang baik diharapkan muncul generasi penerus bangsa yang berkualitas dan mampu menyesuaikan diri untuk hidup bermasyarakat, berbangsa dan bernegara. Reformasi pendidikan merupakan respon terhadap perkembangan tuntutan global sebagai suatu upaya untuk mengadaptasikan sistem pendidikan yang mampu mengembangkan sumber daya manusia untuk memenuhi tuntutan zaman yang sedang berkembang. Penelitian ini mengenai Analisis Peningkatan Mutu Pendidikan di SD Negeri No. 101900 Kecamatan Lubuk Pakam Kabupaten Deli Serdang. Perumusan masalah pada penelitian ini adalah bagaimana peningkatan mutu pendidikan di SD Negeri No. 101900 Kecamatan Lubuk Pakam Kabupaten Deli Serdang, apakah hambatan yang dihadapi dalam peningkatan mutu pendidikan di SD Negeri No. 101900 Kecamatan Lubuk Pakam Kabupaten Deli Serdang. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis peningkatan mutu pendidikan di SO Negeri No. 101900 Kecamatan Lubuk Pakam Kabupaten Deli Serdang, untuk menganalisis hambatan yang dihadapi serta menganalisis upaya yang dilakukan dalan1 mengatasi hambatan-hambatan yang muncul. Strategi peningkatan mutu pendidikan d1 SD Negeri No. l 01900 Kecamatan Lubuk Pakam Kabupaten Deli Serdang, adalah Memanfaatkan dukungan pemerintah untuk meningkatkan gaji dan kes~jahteraan guru (SO), Mengatasi rendahnya prestasi belajar dengan mengembangkan kurikulum pembelajaran (WO), Menggunakan sistem dan prosedur yang telah dilaksanakan dengan baik untuk mengatasi lambatnya penyampaian edaran perubahan tentang peraturan tcnaga pendidik dan kependidikan (ST), Mengatasi penyampaian informasi yang tidak maksimal dengan melakukan koordinasi yang baik dengan Dinas Pendidikan (WT). Education is the main factor in the formation of the human person. Education plays a very important role in shaping the good or bad of a person human according to normative size. Realizing this, the government very serious in dealing with the education sector, because with an education system that It is hoped that the next generation of qualified and capable nations will emerge adapt to live in society, nation and state. Education reform is a response to the development of global demands as an effort to adapt a capable education system develop human resources to meet the demands of the times is growing. This research is about Quality Improvement Analysis Education at SD Negeri No. 101900 Lubuk Pakam District, Deli Regency Serdang. The formulation of the problem in this study is how to increase the quality of education in SD Negeri No. 101900 District of Lubuk Pakam Regency Deli Serdang, what are the obstacles encountered in quality improvement education at SD Negeri No. 101900 Lubuk Pakam District, Deli Regency Serdang. This study aims to analyze quality improvement education at SO Negeri No. 101900 Lubuk Pakam District, Deli Regency Serdang, to analyze the obstacles faced and analyze the efforts undertaken in overcoming the obstacles that arise. Strategy for improving the quality of education at SD Negeri No. l 01900 Lubuk Pakam District, Deli Serdang Regency, is Utilizing government support to increase teachers' salaries and welfare (SO), Overcoming low learning achievement by developing curriculum learning (WO), Using systems and procedures that have been implemented well to overcome the slow delivery of circular changes regarding regulations on educators and education (ST), Overcoming delivery information that is not optimal by doing good coordination with Department of Education (WT).
Description: 89 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/19595
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
141801125 - Wagino - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV4.02 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
141801125 - Wagino - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography6.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.