Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/19796
Title: Peranan Kepemimpinan Dalam Memberdayakan Pegawai Guna Meningkatkan Kinerja Di Dinas Perumahan Dan Kawasan Pemukiman Kabupaten Labuhan batu Selatan
Other Titles: The Role of Leadership in Empowering Employees to Improve Performance in the Housing and Residential Area Office of South Labuhan Batu Regency
Authors: Sianipar, Roipen
Keywords: kepemimpinan;kinerja;memberdayakan pegawai;peranan;empower;leadership;performance;role
Issue Date: Feb-2020
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;181801050
Abstract: Peranan seorang pemimpin penting untuk mencapai tujuan organisasi di Dinas Perumahan dan Kawasan Pemukiman Kab. Labuhanbatu Selatan dengan memberdayakan pegawai untuk peningkatan kinerja. Namun masih terdapat kendala di lapangan. Maka rumusan masalah adalah (1) Bagaimana peran kepemimpinan dalam memberdayakan pegawai untuk meningkatkan kinerja di Dinas Perumahan dan Kawasan Pemukiman Kab. Labuhanbatu Selatan? (2) Faktor apakah yang menghambat peran kepemimpinan dalam memberdayakan pegawai untuk meningkatkan kinerja di Dinas Perumahan dan Kawasan Pemukiman Kab. Labuhanbatu Selatan? Tujuan penelitian ini adalah menganalisis peran kepemimpinan dalam memberdayakan pegawai untuk meningkatkan kinerja di Dinas Perumahan dan Kawasan Pemukiman Kab. Labuhanbatu Selatan se1ia hambatan peran kepemimpinan dalam memberdayakan pegawai untuk meningkatkan kinerja di Dinas Perumahan dan Kawasan Pemukiman Kab. Labuhanbatu Selatan. Adapun metode Penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah deskriptif dengan analisis kualitatif. Pengumpulan data di peroleh dari wawancara, dokumentasi, dan observasi. Dengan hasil penelitian sebagai berikut (1) Peranan kepemimpinan Dinas Perumahan Dan Kawasan Pemukiman Kab. Labuhanbatu Selatan antara pegawai dan pimpinan belum maksimal dalam memfasilitasi pegawai sarana dan prasarana. Terdapat beberapa pelanggaran dan tingkat ketaatan yang belum berjalan maksimal. (2) Kepemimpinan Kepala Dinas Perumahan Dan Kawasan Pemukiman Kab. Labuhanbatu Selatan dalam memberdayakan para pegawai dengan menciptakan kerjasama yang harmonis antar pegawai, dan berusaha untuk memenuhi keinginan staf, serta memberikan penghargaan (Reward). (3) Pemberdayaan pegawai oleh Kepala Dinas Perumahan Dan Kawasan Pen:mkiman Kab. Labuhanbatu Selatan harus memiliki kiat untuk meningkatkan kinerja pegawai dan memberdayakan pegawai untuk mensukseskan tujuan. Saran dari penelitian ini adalah Kepala Dinas Perumahan dan Kawasan Pemukiman Kab. Labuhanbatu Selatan melakukan pendelegasian pegawai yang dapat melatih dan memotivasi dalam bekerja. Menyediakan ruangan kerja dan fasilitas yang nyaman untuk bekerja dalam mencapai tujuan bersama. Sikap tegas dari pimpinan Kepala Dinas perlu ditingkatkan lagi dalam tingkat kedisiplinan pegawai. The role of a leader is important to achieve organizational goals in Department of Housing and Residential Areas Kab. South Labuhanbatu with empower employees to improve performance. But still there obstacles in the field. Then the formulation of the problem is (1) What is the role leadership in empowering employees to improve performance in Department of Housing and Residential Areas Kab. South Labuhanbatu? (2) Factor what hinders the role of leadership in empowering employees to improve performance in the Department of Housing and Settlement Areas Kab. South Labuhanbatu? The purpose of this study is to analyze the role leadership in empowering employees to improve performance in Department of Housing and Residential Areas Kab. Labuhanbatu Selatan se1ia barriers to leadership roles in empowering employees to improve performance in the Department of Housing and Settlement Areas Kab. South Labuhanbatu. The research method used in research this is descriptive with qualitative analysis. Data collection obtained from interviews, documentation, and observation. With the following research results (1) The leadership role of the Housing and Settlement Area Office of Kab. South Labuhanbatu between employees and leaders has not been maximized facilitating employees of facilities and infrastructure. There are several violations and level of obedience that has not run optimally. (2) Head of Service Leadership Housing and Residential Areas Kab. Deep South Labuhanbatu empower employees by creating harmonious cooperation between employees, and strive to meet the wishes of staff, as well as deliver award (Reward). (3) Empowerment of employees by the Head of the Housing Agency And the Pen Area: mkiman Kab. South Labuhanbatu must have tips for improve employee performance and empower employees to succeed objective. Suggestions from this study are the Head of the Housing and Area Office District Settlement South Labuhanbatu delegating employees who can train and motivate in work. Provides work space and comfortable facilities to work in achieving common goals. Firm attitude from the leadership of the Head of Service needs to be improved again in the level of discipline employee.
Description: 81 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/19796
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
181801050 - Roipen Sianipar - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography5.36 MBAdobe PDFView/Open
181801050 - Roipen Sianipar - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV2.27 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.