Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/19993
Title: Penerapan Strategi Pemasaran pada PT. Kompak Indopola Cabang Medan
Other Titles: Implementation of Marketing Strategy at PT. Indopola Compact, Medan Branch
Authors: Nasution, Irpansyah
metadata.dc.contributor.advisor: Hasibuan, Rafiah
Syahrial, Hery
Keywords: strategi pemasaran;marketing strategy
Issue Date: 2007
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;048320020
Abstract: Kesimpulan: 1. Strategi pemasaran yang diterapkan oleh PT. Kompak Indopola Cabang Medan mengandalkan kepada pencapaian target mitra usaha unluk meraih kesuksesan, yaitu : 1 Bulan naik posisi Senior Manager dan 1 tahun naik posisi Pearl Director . 2. Sistem usaha yang diterapkan di PT . Kompak Indopola Cabang Medan menggunakan cara atau metode menj ual barang secara langsung kepada pelanggan melalui jaringan yang dikembangkan oleh para distributor lepas yang memperkenalkan pada distributor berikutnya; pendapatan dihasilkan terdiri dari laba eceran dan laba grosir ditambah dengan pembayaran - pembayaran berdasarkan penjualan total kelompok yang dibentuk oleh seorang distributor . 3. Mutu I Kualitas produk - produk PT. Kompak Indopola Indopola Cabang Medan telah teruji yang ditandai dengan penerbitan nomor registrasi oleh Dirjen POM RI dan Departemen Kesehtan (Dep kes) RI . Dengan pengakuan ini menunjukan bahwa produk - produk yang dipasarkan oleh Kompak diakui keberadaanya oleh pemerintah. telah teuji tetapi produk yang dipasarkan tersebut belum sepenuhnya dirasakan oleh masyarakat luas. 4. Pelatihan I pendidikan yang diadakan oleh PT. Kompak Indopola Cabang Medan sudah tepat tetapi peningkatan kualitas sumber daya manusia dalam hal ini para milra usaha I distributor belum begitu maksimal. Untuk itu, peningkatan kualitas Sumber daya manusia ini merupakan tanggungjawab bersama. 5. Penerapan pasar sasaran dan struktur pasar belum dilaksanakan dengan baik, terbukti dengan hambatan yang dihadapi perusahaan dalam perluasan pangsa pasar PT. Kompak Indopola Cabang Medan menghadapi persaingan bisnis. Untuk itu dalam perluasan pangsa pasar, promosi merupakan salah satu faktor yang harus diperhatikan karena pengaruhya sangat besar terhadap penacapaian target perusahaan. Conclusion: 1. The marketing strategy implemented by PT. Indopola Compact, Medan Branch rely on the achievement of target business partners to achieve success, namely: 1 month promotion to Senior Manager position and 1 year promotion to Pearl position Director . 2. The business system implemented at PT. Indopola Compact, Medan Branch use methods or methods of selling goods directly to customers through a network developed by independent distributors introduce to the next distributor; generated income consists of retail profit and wholesale profit plus payments based on total group sales formed by a distributor. 3. Quality I Quality of PT. Compact Indopola Indopola Branch Medan has been tested which is marked by the issuance of a registration number by the Director General POM RI and the Ministry of Health (Depkes) RI . With this acknowledgment shows that the products marketed by Kompak are recognized existence by the government. has been tested but the product being marketed has not been fully felt by the wider community. 4. Training I education held by PT. Compact Indopola Branch The field is right but the improvement in the quality of human resources in terms of At this point, the first distributor's efforts have not been maximized. For that, upgrade The quality of human resources is a shared responsibility. 5. Implementation of the target market and market structure has not been implemented properly, proven by the obstacles faced by the company in expanding its share PT market Kompak Indopola Medan Branch faces business competition. For this reason, in expanding market share, promotion is one of the factors that must be considered because the effect is very large on achievement company targets.
Description: 79 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/19993
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
048320020 - Irpansyah Nasution - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography8.85 MBAdobe PDFView/Open
048320020 - Irpansyah Nasution - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV812.43 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.