Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20081
Title: Analisis Struktur atas Jembatan Rangka Baja pada Pembangunan Bendungan Lau Simeme Sibiru-biru Deli Serdang
Other Titles: Structural Analysis of the Steel Frame Bridge in the Development of the Lau Simeme Sibiru-biru Deli Serdang Dam
Authors: Pardede, Marchelino
metadata.dc.contributor.advisor: Nurmaidah
Keywords: pelat lantai;jembatan rangka baja;floor slab;steel frame bridge
Issue Date: 31-Oct-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188110119
Abstract: Analisis struktur pelat lantai jembatan rangka baja pada bendungan lau simeme ini memakai konstruksi pelat panel baja pada pelat lantai jembatannya. Dan struktur jembatan bailey mempunyai system panjang per – panel 3.048 meter, dengan bentang adalah kelipatan dari panjang setiap panelnya. Penggunaan jembatan pada proyek ini didasari oleh adanya sungai sehingga dibutuhkan penyebrangan jembatan sederhana oleh sebab itu Jembatan Bailey di rencanakan. Pembebanan pelat lantai jembatan dan perencanaan struktur untuk pelat lantai mengacu pada SNI 1725:2016 (peraturan pembebanan untuk jembatan) dan RSNI T-12-2005 (perencaan struktur untuk jembatan). Tujuannya adalah untuk mengetahui pembebanan pada pelat lantai jembatan sudah aman atau tidak untuk truk yang melintasi jembatan rangka baja dan nilai lendutan yang terjadi pada pelat lantai jembatan diproyek bendungan lau simeme dengan perhitungan struktur pelat lantai jembatan sesuai dengan SNI T – 02 – 2005 (standar pembebanan untuk jembatan) dan SNI 1725-2016. Permasalahan yang diambil adalah analisis struktur pelat lantai jembatan rangka baja. Analisis struktur pelat lantai jembatan rangka baja tersebut meliputi pembebanann yang lewat dari jembatan rangka baja. Beban yang dianalisis meliputi beban hidup, beban lalu lintas, beban gaya angin, beban gaya rem, beban pengaruh temperature, beban gempa dan beban mati. Dari hasil analisis, dihasilkan telah memenuhi syarat kekuatan dan keamanan struktur. Analysis of the structure of the steel frame bridge deck slab at the Simeme Lau Dam uses steel panel plate construction on the bridge deck plate. And the bailey bridge structure has a system length per panel of 3,048 meters, with the span of the bridge being a multiple of the length of each panel. The use of the bridge in this project is based on the existence of a river and a simple temporary bridge crossing is needed, therefore the Bailey Bridge is planned. Loading of bridge slabs and structural planning for floor slabs refers to SNI 1725:2016 (loading regulations for bridges) and RSNI T-12-2005 (structural planning for bridges). The aim is to find out whether the loading on the bridge slabs is safe or not for trucks crossing the steel frame bridge and the deflection value that occurs on the bridge slabs that have been carried out at the Simeme Lau Dam project by calculating the structure of the bridge slabs in accordance with SNI T - 02 - 2005 (loading standard for bridges) and SNI 1725-2016. The problem taken is the analysis of the steel frame bridge deck slab structure. The structural analysis of the steel frame bridge deck slab includes the passing loading of the steel frame bridge. The loads analyzed include live loads, traffic loads, wind force loads, brake force loads, temperature effects loads, earthquake loads and dead loads. From the results of the analysis, it is produced that the strength and safety requirements of the structure have been met.
Description: 74 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20081
Appears in Collections:SP - Civil Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188110119 - Marchelino Pardede - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.17 MBAdobe PDFView/Open
188110119 - Marchelino Pardede - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV509.77 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.